ח"כ חנין: גל מחאה נגד שחיתות ממשלת הימין צומח בכל הארץ

מאות אזרחים, זה השבוע ה-31 ברציפות, הגיעו אמש (שבת) להפגין בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשל, אביחי מנדלבליט, בפתח תקווה. בין המפגינים: מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה. המפגינים הגיעו למקום במחאה על התמשכות חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הקשר בין הון ושלטון ולמען חופש הביטוי ודמוקרטיה.

2017-07-02_201241

ח"כ חנין (לובש חולצה אדומה) בהפגנה שנערכה אמש בנהריה (צילום: זו הדרך)

מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של מנדלבליט לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין שחיתות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה. בשל האיסור לקיים את ההפגנה מול ביתו של מנדלבליט עצמו, ההפגנה נערכת בכיכר אלוף הרב שלמה גורן בקניון גנים שבפתח תקווה. אבל בשבועות האחרונים החלו מחאות נוספות ברחבי הארץ: גרנד קניון בבארשבע, צומת נהריה – בכניסה לעיר, כיכר רבין בתלאביב, רחוב יוחאי בן נון 1 בחיפה ובכיכר פאריס, שבקרבת ביתו של ראש הממשלה, בירושלים.

בהפגנה שנערכה אמש בנהריה השתתף ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת). לדבריו "גל של מחאה נגד שחיתות ממשלת הימין צומח בכל הארץ. ההפגנות האלה, שהתחילו מול בית היועמ"ש בפתח תקווה, מתקיימות הערב בעוד הרבה מקומות בארץ. חברו לזה את מאבק הנכים, את מחאות הפריפריה, את ההפגנות נגד רצח נשים. אנשים מפסיקים לשתוק ויוצאים לרחוב. כך נעשה שינוי. טיפה ועוד טיפה בסוף זה שיטפון".