ח"כ חנין בעת סיור בתחנה המרכזית בת"א: יש למצוא פתרון מיידי

ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), סיירה ביום חמישי בתחנה המרכזית בתל אביב, ונחשפה לתמונה של המציאות הקשה בשטח.

2018-05-12_181710

ח"כ חנין בעת הסיור בתחנה המרכזית בתלאביב (צילום: הכנסת)

במהלך הסיור מחוץ לתחנה סיפרה נציגת התושבים, שולה קשת, שנבחרה לאחרונה לעמוד בראש ועד התושבים בשכונת נווה שאנן, כי מדובר ב"פשע סביבתי, תחבורתי וחברתי הכי קשה בישראל, עם זיהום אוויר שהורג אנשים". לדבריה, "זו התחנה המרכזית השנייה בגודלה בעולם, במדינה שהיא אחת הקטנות בעולם. הכוונה היא לגרש מכאן לא רק את מבקשי המקלט אלא גם אותנו, כי עשירי עירך קודמם. הטייקונים רק מחכים שנעזוב".

בעלי עסקים במקום סיפרו על מציאות קשה של אלימות והזנחה פושעת, לצד דמי ניהול גבוהים לחברת נצבא, שמקשים עליהם להתפרנס. מנכ"ל חברת נצבא, פריאל אטיאס, אמר כי הפתרון הוא צמצום השטח של התחנה המרכזית, והעתקת חלק ממנה למקומות אחרים. כ-80,000 איש ביום עוברים בתחנה המרכזית, אף על פי כן, רבות החנויות השוממות והסגורות גם בקומה 6, ממנה יוצאים מרבית האוטובוסים.

לדברי ח"כ חנין, אי אפשר להמשיך להתנהל במקום כמו שהוא היום ולכן השינוי חייב להתחיל עכשיו". "נתוני המשרד להגנת הסביבה אודות הזיהום הכל כך קיצוני הם המקור להזנחה ולכן את הזיהום צריך להפחית ממחר בבוקר, וזה אומר שהאוטובוסים שנכנסים לכאן צריכים להיות הכי חדשים וטובים שיש", הדגיש והוסיף "אני נוסע לתחנה בקו 189, שלא נכנס אליה. יש עוד קווים שאפשר להוציא ממנה לרחוב".