ח"כ דב חנין מציע תחבורה ציבורית חינם: 'טוב למשק וטוב לאזרח'

יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), הציעה אתמול (שלישי) במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת להנהיג בישראל תחבורה ציבורית חינם. "תחבורה ציבורית בחינם יכולה לחסוך כסף למשק. זה טוב למשק וטוב לאזרח. אבל לצערי האוצר מתנגד, הוא מסתכל רק על צד ההוצאות", הדגיש.

2018-11-28_202419

ח"כ חנין הוסיף כי הרפורמה לפיה תותר עלייה לתחבורה הציבורית מכל הדלתות היא קריטית ו"בלעדיה האוטובוסים ימשיכו להיות תקועים". הוא התנגד לעליית הקנסות בתחבורה הציבורית ואמר "המערכת לא תקרוס גם אם יהיו 25% אי תשלום". לדבריו הסמכויות שמוצעות לפקחים הן מוגזמות.

ועדת הכלכלה של הכנסת החלה אתמול להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה, העוסקת בפיקוח על תשלום דמי נסיעה באוטובוסים. ההצעה נועדה לאפשר להרחיב את ההסדר להעלאת נוסעים לאוטובוסים גם מהדלת האחורית. היו"ר הוועדה, איתן כבל (המחנה הציוני) פתח את הישיבה והזכיר כי הוועדה קיימה שימוע מקיף לעידוד התחבורה הציבורית, וקידום הצעת החוק הוא חלק ממסקנותיו. הוא התייחס לעניין הקנסות ואמר כי לא יאפשר קנס של 250 שקלים בגין אי תשלום כרטיס שעולה 5.90 שקלים והוסיף: "מי שחושב שאנחנו הולכים לחוות את חוויות סיטיפס ברכבת הקלה בירושלים טועה".