ח"כ ג'בארין דורש לפתוח בחקירת משטרה בעקבות הסתננות אנשי כ"ך בין אוהדי בית"ר י-ם

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) דורש לפתוח בחקירת משטרה בעקבות הסתננות אנשי כ"ך בין אוהדי בית"ר ירושלים. על כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד". הוא אף הגיש שאילתה לשר לביטחון פנים ו"ביקשתי לפתוח מייד בחקירת הגזענות בקרב אוהדי בית"ר ירושלים, ובמיוחד לאחר שכלי התקשורת בישראל חשפו שהאוהדים הניפו את דגל תנועת 'כהנא חי' (תנועת כ"ך) במהלך המשחק האחרון בבלגיה, תנועה שהוכרז עליה כארגון טרור והיא הוצאה מחוץ לחוק".

כ"ך הם ראשי תיבות של "כהנא לכנסת". התנועה הוקמה על ידי הרב הגזען המנוח מאיר כהנא, ומטרתה הייתה הפיכת ישראל למדינת הלכה, גירוש הערבים מהארץ ושלילת כל זכויותיהם. כהנא היה במולדתו, ארה"ב, סוכן סמוי של לשכת החקירות הפדרלית (ה-FBI ) במשך שנים רבות מאמצע שנות השישים של המאה הקודמת, וניתן לו שם בדוי: "מייקל קינג". על פי סיפור הכיסוי שלו היה הרב כהנא עיתונאי נוצרי ושליח של סוכנות ידיעות דרוםאפריקאית. הוא פעל נגד המפלגה הקומוניסטית והתנועות נגד המעורבות האמריקאית בווייטנאם.

2015-07-31_195125

אוהדי בית"ר ירושלים מניפים דגל של תנועת כ"ך הבלתי חוקית (צילום: מדור הספורט של "הארץ")

עוד מסר ח"כ ג'בראין "הדגשתי בפנייתי שקיים חשד שדגל התנועה הובא למשחק מישראל עם אוהדי הקבוצה ומכאן קיימת גם סמכות שיפוט המחייבת את המשטרה לפתוח בחקירה על אף שמדובר במשחק בחו"ל. חובתנו להיאבק הגד הגזענות על כל ביטויה, לרבות נגד אלה שתומכים בה בשתיקתם".