ח"כ ג'בארין בביקור אצל אחמד דוואבשה: האחראי לרצח הוא הכיבוש הישראלי בשטחים

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר אתמול (חמישי) לפרסום כי נעצרו חשודים בפיגוע הצתת הבית של משפחת דוואבשה בכפר דומא בחודש יולי השנה. אך מעבר למידע זה, חל צו איסור גורף על פרטי החקירה. בין העצורים, חשודים המוכרים למשטרה, חלקם אף מאירועים בעלי אופי גזעני אחרים שנעצרו והורחקו בעבר מההתנחלויות בשטחים הכבושים במסגרת צווים מנהליים. "בימים האחרונים נעצרו לחקירה על ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים להשתייכות בהתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור. במסגרת החקירות נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שאירע בכפר דומא", נומק בהחלטת השופט ארז נוריאל להסיר את הצו על הידיעה הכללית.

בסוף יולי הוצת בית משפחת דוואבשה ובשריפה נספה התינוק עלי דוואבשה, בן שנה וחצי. הוריו ריהאם וסעד, מתו כעבור זמן רב מפצעיהם. על הבית ועל בית נוסף שהוצת רוססו כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח". עד ראייה סיפר כי ראה ארבעה בני אדם נמלטים מהמקום לעבר ההתנחלות מעלה אפרים.

2015-12-04_193240

ח"כ ג'בארין מבקר את אחמד דוואבשה, אתמול, בבית החולים תל השומר (צילום: אל אתיחאד)

 אתמול גם ביקר ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) את אחמד דוואבשה בבית החולים שיבא תל השומר ופגש את סבו, חוסיין דוואבשה. ח"כ ג'בארין אמר כי הוא נרגש לראות את ההשתפרות במצבו הרפואי של אחמד, אשר אמור לעבור בקרוב למחלקת השיקום בבית החולים. אחמד, שהיה בן חמש בעת שריפת בית המשפחה, עדיין אינו יודע על האסון שהתרחש למשפחה, וסבו סיפר כי לאחרונה הוא מספר כי הוא פוגש את הוריו בחלומותיו בלילה.

ג'בארין שוחח עם הסב על ההתפתחויות בחקירת האירוע ומעצר החשודים. הסב אמר כי אינו מסוגל לראות את הרוצחים שגרמו לשריפת שלושת בני המשפחה, וכי יהיה לו מאוד קשה רגשית להיות באולם בית המשפט כשיתאפשר לו להיות נוכח במשפט נגדם. נאסר דוואבשה, בנו של חוסין ואחיה של אם משפחה ריהאם, אמר שהמשפחה עוקבת אחר ההתפתחויות בחשד כי "תמיד ימצאו איזה עילה שתאפשר לפושעים לחמוק מהדין". ח"כ ג'בארין הדגיש כי האחראי העיקרי לרצח הוא הכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטינים שנמשך מזה עשורים, וכי תחת חסותו מתבצעים פשעים כאלה. דברים אלה מהדהדים בחוזקה מול שתיקת הימין סביב פשעי הכיבוש והצהרותיהם של חברי כנסת הרואים עצמם כאופוזיציה לממשלת הימין לפיהן "צריך לעקור את העשבים השוטים מן השורש". כדברי ח"כ ג'בארין, אכן צריך להעמיד את אותם עשבים לדין, אך העיקר הוא לפנות את הקרקע עליה צומחים אותם עשבים.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב