ח"כ ברכה: עלינו בשלושים אחוז – חד"ש מפלגת השמאל היחידה

 

חד"ש אף הגדילה את כוחה משלושה לארבעה מנדטים וזכתה לתמיכה לא מבוטלת בקרב הציבור היהודי. כך עולה מסיכומים ראשונים. מדובר על עלייה של כשליש במספר המצביעים רובם צעירים. הנציג במקום הרביעי ברשימת חד"ש שנבחר לראשונה לכנסת הוא ד"ר עפו אגברייה, רופא, תושב אום אל-פחם.

 

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, הביע שביעות רצון מהתחזקות החזית: "לאחר התרסקות מר"צ, אנחנו מפלגת השמאל היחידה. זה מציב בפנינו משימות כבדות ביותר ואנחנו מתכוונים להיות ראש החץ במאבק נגד הגזענות ונגד תופי המלחמה".

ח"כ ברכה הדגיש כי חד"ש זכתה לתמיכה נרחבת הן ביישובים ערבים והן ביהודים. "עלינו בשלושים אחוז. אני מאד שבע רצון מההתחזקות שלנו בתל אביב וביישובים הערבים. התוצאות הכלליות מטילות עלינו ככוח שמאל יהודי-ערבי משימה חשובה ביותר, שייתכן שהיא רחבה מהכתפיים שלנו, לעמוד מול פרץ הגזענות המשתולל, שמתבטא בכך שכולם משחרים לפתחו של ליברמן".

לדבריו, "אהוד ברק ניסה למשוך קולות מהימין באמצעות הליכה למלחמה, אולם בסופו של דבר הוא רק חיזק את הימין משום שהציבור מעדיף את המקור ולא את החיקוי". ח"כ ברכה הסביר כי מפלגת מרצ "נפלה לאותה מלכודת בכך שתמכה במלחמה. תומכיה התחלקו בין קדימה לעבודה".

יחד עם זאת, הביע ח"כ ברכה אכזבה מאחוז ההצבעה הנמוך במגזר הערבי – 53 אחוז. "הציבור הערבי הוא מיעוט מופלה שסובל מהדרה ולפיכך זה היה צריך להאיץ בו להשתתף בהצבעה כדי להעצים את המשקל הפוליטי ואת הלגיטימציה של נציגיו". ח"כ ברכה הוסיף ואמר כי אילו חד"ש הייתה מקבלת 3,000 קולות נוספים, היא הייתה מתחזקת במנדט נוסף.