ח"כ ברכה: סכנה לטבח סברה ושתילה בעזה

"סכנה לטבח סברה ושתילה חדש בעזה", כך הזהיר אמש (ראשון) יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה. לדבריו "ההפצצות על אוכלוסייה אזרחית, וכן ההחלטה על טרנספר של תושבים משכונות בצפון רצועות עזה, מהווים חציית קו אדום מסוכן. אלו הם פשעי מלחמה אשר יש לעצור אותם מיד. בבוא העת, והיא אכן תבוא, לא יוכל איש בפירמידה הצבאית – מהקודקוד שלמעלה ועד אחרון החיילים – לומר: 'רק ביצעתי פקודות, רק מילאתי אחר הוראות'. ישראל מציעה לפלסטינים ברצועה את 'הברירה': או שיעזבו את בתיהם בטרם יהרסו, כדי להפוך לפליטים פעם נוספת; או שבתיהם יחרבו כשהם בתוכם, והם יאבדו את חייהם.

"המתקפה בה פתחה ישראל אינה קשורה כלל לביטחון. ישראל אינה מגוננת על עצמה או על אזרחיה, אלא מגוננת על המשך הכיבוש, ומסכנת את אזרחיה תוך ביצוע פשעי מלחמה ברצועה. ביטחון אמיתי לעם בישראל, כולל הפסקת ירי הרקטות, ייתכן רק באמצעות ייבוש הביצה הטובענית של הכיבוש הישיר בגדה המערבית ובירושלים המזרחית, וכן באמצעות הפסקת המצור הנפשע על רצועת עזה", הדגיש יו"ר חד"ש.

2014-07-14_192552

ח"כ ברכה (שני מימין) בהפגנה שנערכה במוצ"ש במרכז הכרמל בחיפה. לצידו: ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול, תושבת הנגב ד"ר יעלה רענן ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) הסופר מוחמד נפאע (צילום: אל אתיחאד)

עוד אמר ח"כ ברכה כי זו העת להוצאת האזרחים, כל האזרחים, ממעגל העימות. זו העת להפסקת אש. זו העת להפסקת פשעי המלחמה של ישראל, שגבו – עד כה – את חייהם של כ-150 פלסטינים, שליש מהם ילדים ונשים. "מניעיה האמיתיים של ממשלת נתניהו הם מניעים ציניים ועכורים, שכן ראש הממשלה מעוניין להוריד מסדר היום כל אפשרות וכל מחויבות להסדר מדיני צודק". ח"כ ברכה קרא "לציבור בישראל – אשר בשבת האחרונה שבר את השתיקה, בעצרת היהודיתערבית בעיר טירה ובהפגנה היהודיתערבית בחיפה – להשמיע קול רחב וברור נגד התוקפנות ונגד פשעי המלחמה. אנו קוראים למפלגות אשר תומכות בתהליך מדיני לחדול מתמיכתן במלחמה ולפצות את הפיות אשר עדיין שותקים, ולא להמתין לסברה ושתילה חדשים בעזה. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לעצור את ההידרדרות הנפשעת שמביאה עלינו ממשלת ישראל. בצומת ההיסטורי הנוכחי – שתיקה היא שותפת לפשע".