ח"כ אבו מערוף קורא לפרק את תאגידי המים; אוהל מחאה הוקם בירכא

ח"כ עבדאללה אבו מערוף (חד"ש הרשימה המשותפת) והוועדה הציבורית נגד תאגיד אלעין, הקימו אוהל מחאה בירכא כדי למחות נגד מחירי המים והביוב שמשלמים התושבים. על כך מסר הבוקר (שלישי) העיתון "אל אתיחאד". יצוין שח"כ אבו מערוף היה אחד המתנגדים הראשונים לתאגידים עוד לפני שנבחר לכנסת. תאגידים אלה, שפעם היו בבעלות הרשויות המקומיות, הוקמו על מנת לקדם את הפרטת המים כפי שנעשה במדינות קפיטליסטית אחרות. ח"כ אבו מערוף אף דרש לאחרונה, בוועדת הפנים של הכנסת מרשות המים לקיים חקירה מקיפה על הנעשה עם כספי תאגידי המים ורווחיהם ובייחוד בתאגיד אלעין הפועל בירכא (הכפר בו מתגורר אבו מערוף), כפר יאסיף, ג'וליס, ינוח, ג'ת, מכר, אבו סנאן, מזרעה וג'דידה.

2016-08-09_203405

ח"כ אבו מערוף בעת הקמת אוהל המחאה נגד תאגידי המים בכפר ירכא (צילום: אל אתיחאד)

בשיחה עם פורטל הכרמל, מסר אבו מערוף "אחד הנימוקים שהופיע בחוק שאיפשר את הקמת התאגידים הוא תחרות, אך בפועל אין תחרות, אין דו"חות, אין פרויקטים שנעשו לטובת הצרכן. לכן אני דורש שתקום ועדת חקירה מטעם רשות המים שתחקור את התנהלות תאגידי המים בישראל ובעיקר לחקור את התנהלות תאגיד אלעין".

בתשובה לשאלה "מה אתם מנסים להשיג באמצעות המחאה?", השיב ח"כ אבו מערוף: "אנו באים להעביר מסר למדינה, לממשלה ולחברי הכנסת ובעצם לכול האזרחים, שהמצב בלתי נסבל בצורה בה התאגידים פועלים נגד תושבי הפריפריה והאוכלוסייה המוחלשת, נכון שהמועצה דאז הסכימה לכניסת התאגיד, אבל בצורה הזו לא ניתן לפעול בכפרים הדרוזים שמצבם הכלכלי מאוד קשה, צריך לתקן את החוק ולחזור לתקנה הישנה שהייתה, המצב הזה משליך על כל החיים ובמיוחד על חינוך וגידול ילדינו לעתיד יותר טוב, יש להחזיר את המצב על קנו".