חיילי צה"ל הרגו צעיר פלסטיני המתנדב בשירותי ההצלה שלבש אפוד זוהר

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי סאג'ד עבד אל חכים מזהר, צעיר בן 18, נורה למוות הבוקר (רביעי) במהלך עימותים עם כוחות הביטחון במחנה הפליטים דהיישה שליד בית לחם. על כך מסר העיתון "אל אתיחאד". ההרוג הוא מתנדב בשירותי ההצלה הפלסטיניים.

2019-03-27_202806

איש שירותי ההצלה הפלסטינים, סאג'ד עבד אל חכים מזהר, שנהרג הבוקר בדהיישה מירי חיילי צה"ל (צילום: אל אתיחאד)

 

תושבים במחנה הפליטים סיפרו כי העימותים בדהיישה החלו לפנות בוקר, לאחר שכוח של צה"ל נכנס למחנה כדי לבצע מעצרים. לפי העדויות, במקום היו ארבעה נפגעים פלסטינים מירי, ולכן הגיעו כוחות ההצלה, בהם מזהר, שנפגע בבטנו.

מתאם ארגוני ההצלה באזור בית לחם, מאזן אלעזה, אמר כי מזהר לבש מדים של צוותי ההצלה והיה עם אפוד זוהר בזמן שנפצע. לדבריו, הפגיעה במזהר מעידה כי החיילים לא נמנעו מלירות על צוותי ההצלה.

שר הבריאות הפלסטיני, ד"ר גואד עואד, גינה את הרג מזהר. לדבריו, מדובר בפשע מלחמה ובהפרה של כל האמנות הבינלאומיות שמעניקות הגנה לצוותים רפואיים באזורי מלחמה וסכסוכים. עואד קרא לארגוני זכויות אדם ולקהילה הבינלאומית להתערב באופן מיידי ולהעניק הגנה בינלאומית מפני הכיבוש הישראלי לאזרחים הפלסטינים, לרבות הצוותים הרפואיים. לפי נתוני משרד הבריאות, מאז תחילת השנה נהרגו ארבעה אנשי צוות רפואי פלסטינים בגדה וברצועה מירי של חיילי צה"ל במהלך עבודתם בשטח.