חד"ש דורשת לבטל את מצעד הדגלים בי-ם; עשרות עצורים במחאות בחיפה ובנצרת

חד"ש דרשה אמש (ראשון) מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל את "מצעד הדגלים" של הימין הקיצוני והמתנחלים שמתוכנן אחה"צ בירושלים. במכתב שנשלח מטעם הסיעה בכנסת נכתב כי חד"ש רואה בנתניהו הגורם האחראי לתבערה בירושלים, בשל ניסיונות ממשלת הימין לגרש פלסטינים מבתיהם בשייח' ג'ראח, וכן בשל אלימות משטרתית נגד מוסלמים במהלך חודש הרמדאן.

מחד"ש נמסר כי "צעדת הדגלים היא אירוע שיא של שנאת אדם, בה לאומנים וגזענים צועדים ברחובות העיר וקוראים קריאות מוות על רקע גזעני. אנו קוראים לראש הממשלה ולמשטרה לבטל את אירוע השנאה הזה ולמנוע את שפיכות הדמים שייצור". על כך הוסיפה ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "היום חגיגות יום כיבוש ירושלים: אלימות ברוטאלית באל-אקצא, צעדה של אלפי מתנחלים בבאב אל-עמוד, גירוש משפחות מבתיהם בשייח' ג'ראח. יש אשליה שירושלים מאוחדת. אבל המציאות היא שיש את ירושלים המערבית, ויש את ירושלים המזרחית שתחת כיבוש ברוטאלי. עד שלא יגמר הכיבוש – אין שום סיבה לחגיגות".

אישה שנפגעה ליד שער שכם אמש בעת הדיכוי המשטרתי במזרח ירושלים (צילום: אטקיבטסילס)

 

יצוין שאמש נמשכו ההפגנות והמחאות ביישובים הערביים בישראל בעקבות אירועי ירושלים. על פי הדיווח שנמסר הבוקר בעיתון "אל אתיחאד", 18 מפגינים נעצרו בהפגנה בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית בחיפה. שלושה נפצעו באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי. 15 מפגינים נוספים נעצרו בעת שמאות מפגינים צעדו במרכז נצרת, לאות הזדהות עם הפלסטינים בירושלים ונגד גירוש המשפחות בשייח' ג'ראח.

גם ליד טירה נערכה הפגנה של תושבי ערי המשולש ביוזמת חד"ש ומק"י ובהשתתפות ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת). לדבריו "עולים ושבים הזיכרונות הכואבים מאינתיפאדת אל-אקצא ומאוקטובר 2000. המתקפות האלימות של מיליציית נתניהו בירושלים המזרחית, בחיפה, בנצרת ועוד – מוכיחות כי ממשלתו גמרה אומר להוביל להתלקחות ולהרג. אסור לנו לתת להם להוביל לשפיכות דמים".

 

סרטון – ח"כ עופר כסיף נואם בהפגנה שנערכה אתמול בטירה:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/121922479919345

 

עוד בנושא:

הפגנות ביישובים הערביים בעקבות הדיכוי המשטרתי הברוטלי במזרח ירושלים