חד"ש בחיפה תחלק מלגות ע"ש תופיק טובי בסך חצי מיליון שקל

סיעת חד"ש בעיריית חיפה תעניק באמצעות קרן תופיק טובי ובשיתוף עם קרן חיפה מלגות לסטודנטים יהודים וערבים בסך 500,000 שקל. המלגות מיועדות לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים במוסד אקדמי מוכר בארץ, והקריטריונים לקבלת המלגה הם מצב סוציו אקונומי נמוך והישגים לימודיים בולטים. בשבוע הבא תכריז חד"ש על פתיחת ההרשמה לקבלת המלגות.

2019-02-04_202715

ח"כ תופיק טובי ב-1951 (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

המנהיג הקומוניסטי תופיק טובי, תושב חיפה נולד ב-1922 ושהלך לעולמו בשנת 2011, היה חבר כנסת מטעם מק"י וחד"ש בשנים 1990-1949 ושימש מזכיר חד"ש בשנים 1989–1993.

אבי היוזמה, שהחלה לפעול לפני כארבע שנים, הוא ד"ר סוהיל אסעד שכיהן כסגן ראש העיר בקדנציה החולפת מטעם חד"ש, ומטרתה היא "להנציח את פועלו המיוחד של המנהיג הקומוניסטי המנוח בפתיחת שערי ההשכלה הגבוהה בפני אלפי צעירים וצעירות ממדינות ברית המועצות לשעבר וממדינות הגוש הקומוניסטי במאה הקודמת". לדבריו של אסעד, בימים אלה מתבצע הליך רישום של קרן תופיק טובי כעמותה שהוא נשיאה כדי שהיא תוכל לנהל את חלוקת המלגות בצורה עצמאיתיצוין שעד היום חולקו במסגרת זו מלגות בגובה של 800 אלף שקל.

חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה מחד"ש מסר למקומון "כלבו": "השנה בשונה מבעבר נבקש מהסטודנטים גם לתרום שעות התנדבות לקהילה כדי שהם לא רק יקבלו אלא גם ייתנו. זו יכולה להיות עבודה עם גמלאים, עזרה למשפחות נזקקות וכדומה. שינוי נוסף שננהיג השנה הוא הכללתם של סטודנטים לתארים מתקדמים, שבתמורה יתחייבו להגיש עבודה אקדמית או סרטון שקשור לחיפה ולטובי. על גובה המלגה שניתן לאותם הסטודנטים ועל מהות העבודה שהם יצטרכו להגיש נודיע כבר בשבוע הבא. בכל מקרה, מדובר במלגות בסך של אלפי שקלים".