חג החירות? הרוגים פלסטינים רבים ברצועת עזה; מחר הפגנת מחאה בצד הישראלי של הגבול

משרד הבריאות הפלסטיני מסר היום (שישי) בשעה 18:00 כי בהפגנות הפלסטינים נגד המצור בגבול רצועת עזה נהרגו מאש חיילי צה"ל שמונה פלסטינים ונפצעו 1,100 נוספים. יושב ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגיב לירי הצבא אל עבר מפגינים לא חמושים בעזה: "דווקא בחג החירות היהודי נעמדים תושבי הכלא הגדול בעולם ומבקשים לחיות. נשים, גברים וילדים, תושבי עזה צועדים בדרישה לחירות ומולם ניצבת גדל של אטימות ואכזריות. מבחינת ישראל אין שום דרך בה הפלסטינים יכולים למחות שתתקבל כלגיטימית, כשגם מופת של מאבק עממי לא אלים נתקל בחיילים עם רובים שלופים שלא מהססים לירות במפגינים לא חמושים. על ישראל לעצור מיד את הירי ולאפשר לתושבי עזה למחות את מחאתם הצודקת והלגיטימית".

2018-03-30_222640

אב ובנו הפצוע מירי חיילים, היום בשעה 16:00, ליד גדר הגבול עם ישראל (צילום: פלסטין פיקס)

אתמול פרסמה חד"ש גילוי דעת בו נאמר ש"תהלוכות השיבה אל הגדרות הן אינן 'טרור' או פרי של הסתה, אלא ביטוי למאבק בלתיאלים של הפלסטינים על חייהם ועל זכויותיהם. המשבר ברצועת עזה מחריף. שוב אזהרות מהסלמה, שוב הצבא נערך למלחמה. עוד הפצצות, אזעקות, והחרדה בדרום מתגברת. הסגר על עזה הולך ומתהדק. ישראל מקטינה את היקף אישורי המעבר והעבודה, ומערימה כל קושי אפשרי על שיקום הרצועה. פעם אחר פעם מבצע הצבא מעצרים ותוקף מעבר לגדר הגבול. לשקר ש'ישראל עזבה את עזה', איש כבר לא מאמין".

עוד נכתב בהודעה כי בממשלת הימין מתייחסים למלחמות בעזה כאל שגרה, ומתחרים מי מסית יותר, מי דוחף חזק יותר לסבב לחימה נוסף, ומי קורא בקול רם יותר להרג אזרחים ומתיר את דמם של מפגינים לאחמושים. עוד אלימות היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון: די למצור על עזה!".

כמו כן, חברי תנועת "קול אחר", תושבי שדרות וישובים הסמוכים לרצועת עזה, קראו הערב לממשלת ישראל ולצה"ל לעצור את ההסלמה והתגובה האלימה של ירי והרג אזרחים בהפגנות על גבול עזה. "מארגני ההפגנות חוזרים ומדגישים כי מדובר במאבק לא אלים. בראיון שקדם להפגנה סיפר סמי עובייד, העיתונאי הוותיק מעזה, שהוא וחמשת ילדיו יצעדו אל עבר הגבול כי אין להם מה להפסיד יותר. עזה חדלת חיים ואין זה משנה אם ימותו מרעב או מירי של חיילי צה"ל. הצעדה היא אקט של ייאוש וניסיון למשוך את תשומת ליבו של העולם למצור המתמשך ולסבל הבלתי אנושי של תושבי עזה הנצורים מזה שנים. אם ממשלת ישראל באמת חפצה להגן על אזרחיה החיים בסמוך לגבול, מוטב שתגבש סופסוף מדיניות ברורה בנוגע לעזה, ותשקיע את המיליארדים שלנו, משלמי המסים, בסיוע לשיקומה של עזה, במקום במיגון אינסופי ובביצורו של הכלא הגדול בעולם".

ועוד: "אנו קוראים לממשלת ישראל להסיר את המצור המתמשך, ולגבש פתרונות מדיניים בשיתוף מדינות נוספות ובגיבוי בינלאומי, שיעודדו פעילות כלכלית ושיקום תשתיות בעזה.  מאסנו במעגל הדמים האינסופי. אל תעשו עלינו ועל חשבוננו עוד סיבוב מדמם! רק מתן תקווה ואופק אחר לתושבי עזה יוכל למנוע את הכרונולוגיה הידועה מראש של הסיבוב הבא, ולהעניק שקט וביטחון לתושבים משני עברי המתרס".

לדברי קואליציית נשים לשלום "שלטונות ישראל והתקשורת הממסדית החלו בימים האחרונים לזרוע פחד אצל תושבים עזה, לאיים על המפגינים, והצבא נערך לתגובה אלימה לאירועי המחאה. אנחנו נגיע לאזור מחר, שבת, בשעה 16:00, לאות תמיכה וסולידריות עם תושבי ותושבות עזה, בקריאה נגד אלימות כלפי המפגינים, ולמען סיום המצור!
הצטרפו אלינו!".

פרטים נוספים על ההפגנה שתתקיים מחר ועל ההסעה מתלאביב:

https://www.facebook.com/events/159316208224847