חברי שותפות השלום הפגינו מול שגרירויות ארה"ב וצרפת; שוטרים התנפלו על פעילים בי-ם

כ-200 מפגינים השתתפו בצהריים (שישי) בהפגנה בתל-אביב נגד המלחמה ברצועת עזה. יהודים וערבים צעדו משגרירות צרפת לשגרירות ארה"ב בקריאה להכרה במדינה פלסטינית עצמאית ולתמיכה בפתרון שתי המדינות.

בהפגנה השתתפו יושב ראש ועדת המעקב העליונה, מוחמד ברכה; ח"כ עופר כסיף (חד"ש), מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר וח"כ לשעבר תמר גוז'נסקי. המפגינים החזיקו שלטים וקראו סיסמאות נגד המלחמה והכיבוש ולמען הפסקת אש וקץ לשפיכות הדמים. כסיף מסר לעיתונאים: "לעם הפלסטיני יש זכות למדינה עצמית וריבונית לצד ישראל, וזו גם הדרך היחידה להפסיק את שפיכות הדמים לטובת שני עמי הארץ. לא למלחמה – כן להכרה".

משותפות לשלום נמסר "ממשלת הימין עושה כל מאמץ כדי למנוע כל אפשרות להקמת מדינה פלסטינית. מלחמת ההחרבה בעזה, שהופכת את הרצועה למקום שלא ניתן לחיות בו, האלימות המתמשכת וגירוש הקהילות בגדה המערבית, והמהלכים לדה לגיטימציה של כל הנהגה פלסטינית – כל אלה מיועדים לחיסול הסיכוי להקמת מדינה פלסטינית.
אל מול המהלכים האלה על אומות העולם להגיד עמדה פשוטה – מדינה פלסטינית היא צו השעה, ולהכיר בריבונותה בגבולות הבינלאומיים המוסכמים מ-5 ביוני 1967. הכרה במדינה פלסטינית מצד אומות העולם, ובייחוד מצד מעצמות התומכות בישראל, יכולה להיות הצעד המכריע במאבק בינלאומי כולל ומחושב נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל".

שותפות השלום הינה קואליציה רחבה של עשרות ארגונים, תנועות, קבוצות ומפלגות, שהוקמה לאחרונה וב-20 לינואר ארגנה את ההפגנה הראשונה נגד המלחמה בחיפה ובצפון, ערכה כנס ערבי-יהודי בהשתתפות רחבה בעיר טירה ושבת האחרונה פעיליה הפגינו באום אל-פחם. השותפות נרקמה על בסיס הסכמה בין מרכיביה על הצורך לממש חמש מטרות: הסכם מיידי לסיום המלחמה, עסקה חילופין עכשיו – כולם תמורת כולם, קידום פתרון מדיני שיוביל לשלום כולל ויציב, עצירת הרדיפה הגזענית והפוליטי וקידום שוויון לאומי ואזרחי וסוף להפקרת אוכלוסיות מוחלשות ומודרות – שהן הראשונות לשלם את מחיר המלחמה.

באותה שעה הפגינו נגד המלחמה, כמדי יום שישי עשרות פעילי "פרי ג'רוזלם" בכיכר פריז בירושלים. מייד לאחד ההתכנסות שוטרים בליבוש אזרחי וחמושים ברובים התנפלו על מפגינות שנשאו כרזות נגד ההרג ברצועה וקרעו אותן. מ"פרי ג'רוזלם נמסר "כבר 160 ימים של אלימות בלתי פוסקת. באיזה נחת שוטרים חמושים מכף רגל עד ראש תוקפים מפגינות רק בגלל שהם לא מסכימים עם מה שכתוב על השלטים שלנו. אבל אנחנו ממשיכות".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128038