החרפת העיצומים של המורים העל-יסודיים ושל שביתת עובדי ההוראה בתוכנית היל"ה

אחרי שבשבוע שעבר הודיע ארגון המורים העל-יסודיים על חידוש הצעדים הארגוניים בדרישה לחתום על הסכם קיבוצי חדש, וחבריו לא ימסרו ציונים, אתמול (שישי) הודיעו יו"ר הארגון רן ארז על החרפת המאבק. החל ממחר (ראשון) המורים לא יקיימו פעילות מכל סוג שהוא אחרי סיום יום הלימודים, בתום השיעור השמיני.

בתוך כך, גם עובדי ההוראה בתוכנית היל"ה המופטרת במשרד החינוך המטפלים בנוער נושר ובסיכון, אף הם החריפו את צעדיהם. מאז יום חמישי איגוד מורי ומורות תכנית היל"ה, המאוגד בכוח לעובדים, הרחיבו את שעות השביתה. 1,600 עובדי הוראה ברחבי הארץ ישבתו גם בשבוע הקרוב כל יום במשך 4 שעות, בשעות הבוקר ואחה"צ.

המורים המלמדים כ-8,000 בני נוער מהווים את התחנה האחרונה במערכת החינוך לפני הנשירה. הם כמורי קבלן באמצעות זכיין – החברה למתנ"סים. שכר המורים ותנאי העסקתם הינו נחות בהרבה ביחס למקביליהם המאוגדים בהסתדרות המורים ובארגון המורים – על אף שמחזיקים באותם תארים אקדמיים ואותן תעודות הוראה.

המורים והמנחים מוחים על סירוב משרד החינוך לממש את עדכון השכר שהובטח להם במסגרת המכרז החדש.  מהאיגוד נמסר "מאז 2018 לא עודכן שכרנו. עתה, לאחר שנאבקנו והמשרד מכיר בצורך לשפר השכר, לא ייתכן ששכרנו ימשיך להיות תקוע בשל עיכובים בירוקרטיים. איננו יכולים להמשיך לעבוד בתנאים אלו".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128076/