חברה המעסיקה מאות חרדיות מאיימת בסגירה בגלל התארגנות העובדות

אמש (רביעי) פורסם באתר "כיכר השבת" כי הלל יעקובזון, בעליה של החברה החרדית "נטסורס" העוסקת בשירותי טלפון עבור חברות התקשורת בארץ, מאיים לסגור את החברה בה מועסקות מאות נשים חרדיות תוך 60 יום. ההודעה פורסמה כשברקע ניסיונות לאגד את העובדות בהסתדרות. היום הודיעה ההסתדרות על הכרזת סכסוך עבודה.

2016-01-28_194246

ביום שני האחרון, לאחר מספר שבועות סוערים בחברה, שלחו המנכ"לית מזל שרים ובעלי החברה הלל יעקובזון מכתב לעובדות בו נכתב כי "בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותנו ואת המלחמה שאנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה. לאור הדברים הללו ובכאב גדול אנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי נטסורס בירושלים ובבית שמש. משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים בכפוף לקיום שיחות שייערכו לכל אחד מהעובדים" נכתב במכתב שנשלח ל-600 העובדות בחברה.

בהודעה שפרסמה ההסתדרות נכתב כי "באגף להתאגדות עובדים של ההסתדרות ובמרחב ירושלים של הסתדרות, נערכים להוצאת צו מניעה משפטי נגד הנהלת נטסורס אשר ימנע ממנה להמשיך בהתנכלות חסרת המעצורים נגד כ-450 עובדות, הנמצאות בסכנת פיטורים מיידית בשל החלטתן להתאגד במטרה לקבל את הזכויות הבסיסיות המגיעות להן. בנוסף לכך ההסתדרות שיגרה מכתב להנהלה שבו היא התריעה שבמידה ולא תחזור בה מהודעת הפיטורים ההמונית, היא תדרוש מבית הדין לעבודה לתת צו מניעה וקנס של עד 200 אלף שקל על כל עובדת שתפוטר".

במכתב מתארת ההסתדרות את השתלשלות הדברים:"לחברת נטסורס מוקדי פעילות בירושלים ובבית שמש, והיא מעסיקה מאות עובדות חרדיות, רובן נשות אברכים המשתכרות שכר מינימום. לאור פגיעות קשות, חוזרות ונשנות בזכויותיהן, בחרו עובדות החברה להקים ועד פעולה במסגרת הסתדרות העובדים בדרישה לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות ההעסקה שלהן. אלא שחברת נטסורס מנסה לסכל את ההתאגדויות באיומי סרק של סגירת פעילות החברה ואיומים על עובדות, שהינן מסורות ונאמנות". יצוין שתאגיד הסלולר גולן טלקום, הוא הלקוח הגדול ביותר של חברת נטסורס.