זרם החשמל שב לכל שטחה של ונצואלה; סין מציעה סיוע לשיקום המערכת

ממשלת סין הציעה אתמול (רביעי) לסייע לוונצואלה לאחר שמערכת החשמל במדינה קרסה. "סין מקווה שוונצואלה תוכל למצוא במהירות את הסיבה לתקלה הזאת ולחדש את החשמל והסדר החברתי", אמר שר החוץ לו קאנג בתדרוך שגרתי. "סין מוכנה להציע עזרה נוספת ותמיכה טכנית לוונצואלה כדי לשקם את מערכת החשמל". כך מסרה אמש סוכנות הידיעות סין החדשה.

2019-03-14_190736

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו האשים את ארה"ב בהתערבות סמויה כדי לגרום להפסקת החשמל (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

הממשלה בוונצואלה הודיעה אמש על סיום הפסקת החשמל בכל המדינה לאחר כמעט שבוע של השבתה בעקבות הפסקות חשמל. עובדי המגזר הציבורי נקראו לחזור לעבודה תקינה. בתי הספר הממלכתיים במדינה יישארו סגורים ליום נוסף.

על פי גורמים במשרד האנרגיה של ונצואלה מדובר בתקלה במוליכים של אחת מתחנות הכוח הגדולות במדינה שהביא להפסקת חשמל מוחלטת ב-18 מתוך 23 המחוזות במדינה. הפסקת החשמל הביאה למצוקה אדירה בימים האחרונים. נשיא ונצואלה ניקולס מדורו האשים את ארה"ב בהתערבות סמויה כדי לגרום להפסקת החשמל כאמצעי על מנת להדיחו מהתפקיד. ארה"ב מתנגדת לממשלתו הסוציאליסטית של מדורו, ותומכת בפומבי בשבועות האחרונים בהחלפת השלטון ובמנהיג הימין הפרואימפריאליסטי חואן גואידו. מדורו הורה לבית המשפט לחקור את הקשר של גואידו להפסקת החשמל האחרונה.