התקיפות ביצהר שבשטחים הכבושים: חד"ש דורשת לפנות את כל ההתנחלויות

חייל נפצע הלילה (ראשון) קל מאבנים שיידו מתנחלים סמוך ליצהר בשטחים הפלסטינים הכבושים, והכוח הגיב בירי לאוויר. מצה"ל נמסר כי באירוע השתתפו כ-30 מתנחלים שיידו אבנים וניקבו את גלגלי הרכב של החיילים במקום. איש לא נעצר, ובהודעת הצבא נכתב כי "ההתקלות פוזרה" אך לא נצער איש מהתוקפים.

צוות רפואי פלסטיני בעת פינויו של הרב משה יהודאי בן ה-80 ביום רביעי שעבר, לאחר שהוכה על ידי מתנחלים רעולי פנים (צילום: רבנים לזכויות אדם)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב לתקרית ביצהר ומסר ש"דם יהודי ודם פלסטיני אינם שווים תחת המשטר הכיבוש הגזעני. מתנחלים רוגמים ומקבלים ליטופים, פלסטינים מקבלים אש חיה. המתנחלים התרגלו לגיבוי ועידוד כשהם תוקפים פלסטינים, שורפים וגוזלים. לכן הם מרגישים בנוח לרגום חיילים כשאלה לא מבצעים פקודותיהם. את ההתנחלויות צריך לפרק לחלוטין, עד האחרונה".

גם חברו לסיעה, ח"כ איימן עודה סבור ש"הפעולה הרלוונטית כלפי מתנחלים הוא פינוי, לא גינוי. אין נורמטיבי ולא נורמטיבי, כולם חיים על אדמה גנובה בזמן שמיליוני פלסטינים סביבם חיים תחת משטר צבאי. רק סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית תבטיח שלום, עצמאות, ובטחון לשני העמים".

יצוין שבאותו מקום הותקפו ביום רביעי שעבר פעילי שלום ישראלים שלקחו חלק במסיק של ארגון רבנים לזכויות אדם המשותף לפלסטינים. הם הותקפו עלידי רעולים פנים בעת שהגיעו לסייע במסיק זיתים לתושבי בכפר בורין במוטות ברזל ואבנים וחבר הוועד המנהל של הארגון, הרב משה יהודאי בן ה-80, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

אחד ממשתפי המסיק מסר ש"קבוצה של עשרה פורעים מההתנחלות יצהר הגיעה הבוקר לכפר בורין ותקפה את מתנדבי המסיק ובעלי המטע. הם תקפו במוטות ברזל ובאבנים ופצעו אותם. מדובר במתקפה מכוונת שתוכננה מראש במטרה להלך אימים על החקלאים הפלסטינים ולפגוע בפעילות הסולידריות שאנו מקיימים במהלך החודש כדי לסייע להם".

"זה לא ירתיע אותנו. כמו ב– 17 השנים האחרונות, נמשיך לקיים את המסיק, לפעול ביחד ולהראות את פניה של היהדות כפי שהיא יכולה וצריכה להיות: כזו שדרכיה דרכי נעם, וכל נתיבותיה שלום. אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק להפשיל שרוולים ולמצות את הדין עם התוקפים. זוהי המציאות היוםיומית כמעט בשטחים, זוהי מציאות הכיבוש, ואותה הגיע הזמן לסיים", הדגישו פעילי הארגון.

על פי נתונים שמסר המשרד לעניינים הומניטריים של האו"ם בשטחים הפלסטינים הכבושים עונת מסיק הזיתים שהחלה בתחילת אוקטובר, שובשה באזורים אחדים בשל אלימות מתנחלים. התקריות כללו: הכאה ופציעה של שלושה חקלאים פלסטינים בתל ובג'ית (שניהם בנפת שכם) ובאל־ג'בע (נפת בית לחם); הצתה של כ־100 עצי זית; וגניבת יבול בשבע תקריות בכפרים כפר א־דיכ (נפת סלפית) ובבורין. "עבור פלסטינים עונת מסיק הזיתים, החלה מדי שנה בין אוקטובר לנובמבר, היא אירוע כלכלי, חברתי ותרבותי מרכזי", נמסר עוד.