השרה מירי רגב קיצצה את כל התקציב המיועד לרכישת ספרי עיון עבור הספריות הציבוריות

שרת התרבות מירי רגב קיצצה את כל התקציב המיועד לרכישת ספרי עיון עבור הספריות הציבוריות. כך חשף אמש (חמישי) ד"ר חיים וייס מהמחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בןגוריון ברשת סגל ההוראה בהשכלה הגבוהה "אקדמיה". לדבריו "במשך שנים פעלה במרכז הספריות והספר ועדה צנועה שתפקידה לבחור מידי שנה עשרות ספרי עיון שנכתבו על ידי חוקרות וחוקרים מישראל מתחומי ידע שונים ומגוונים, לרכוש אותם במרוכז ולחלק לכל הספריות הציבוריות בארץ להנאת ורווחת הקוראים. התהליך היה שבסוף כל שנה מתאספת הוועדה ובוחרת מבין שלל הכותרים שיצאו את ספרי העיון הנראים לה כמתאימים לקהל הרחב".

2016-12-02_153958

הרצאה בספריה הציבורית כותר ראשון שבראשון לציון (צילום: כותר ראשון)

"למרבה הצער התברר כי משרד התרבות, בראשות מירי רגב, החליט כי אין עניין יותר בספרי עיון ולפיכך סגר את תקציב הוועדה לשנים 2016 ו-2017", הדגיש ד"ר וייס והוסיף
"
מירי רגב הנושאת את דגל הפריפריה פועלת, ולא בפעם הראשונה, כנגד הציבור שבשליחותו לכאורה היא באה. הספריות הציבוריות הן מפעל נפלא וחשוב בעיקר לפריפריה ולקבוצות אוכלוסייה שידם אינה משגת לרכוש ספרים. כנראה שמי שחושבת שלא צריך לקרוא את צ'כוב רואה בספרי עיון כבדי ראש בזבוז זמן וכסף. ועוד כתב: "בצל הזוועות הפוליטיות והחברתיות הניחתות עלינו מדי יום ביומו זה אולי קטן ושולי אך למעשה זה לא משום שתמיד זלזול בידע ובוז ללמדנות  היה בן הלוויה הנאמן של שנאות קשות ואכזריות ממנו".