השיג לעובדי עיריית קרית גת: לא ניתן לפגוע ברכיבי השכר

 

הישג לעובדי עיריית קריית גת: שופט בית הדין לעבודה בבאר שבע משה טווינה הקפיא לחודש ימים את החלטתו של ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי לקצץ את מרכיב הוצאות רכב לעובדי העירייה. טווינה ביקש מהצדדים להידבר ביניהם לפני הדיון הבא שיתקיים ב-9 במארס. על כך מוסר המקומון "זמן הדרום".


לעובדי העירייה יש סיבה להיות מרוצים, משמעות החלטת בית המשפט היא כי עובדי העירייה יקבלו את משכורת חודש פברואר כרגיל ללא הקיצוץ שתכנן דהרי. במהלך הדיון טענו נציגי העובדים כי ראש העירייה דהרי לא נפגש עם וועד העובדים בטרם קיבל את הלטתו לקצץ באחזקת הרכב לעובדים. עוד נמסר כי דהרי קיצץ גם בשעות הנוספות לעובדים ובתשלום עבור כוננות.

עובדים ששכרם נמוך כמו עובדי אחזקה בבתי ספר התלוננו במועצת הפועלים המקומית כי משמעות קיצוץ בשעות נוספות ובאחזקת רכב היא פגיעה קשה במשכורתם. כאמור, בתגובה לטענת העובדים ביקש השופט מראש העירייה להיפגש עם נציגי וועד העובדים ולהתדיין איתם בנושא. השבוע כינס דהרי את עובדי העירייה והסביר כי "הקשיים הכלכליים בהם נתונה העירייה" הם שהביאו אותו לקבל את ההחלטה לקצץ באחזקת הרכב לעובדים. דהרי חזר וטען כי החליט על הקיצוצים בשל הקשיים הכלכליים להם נקלעה העירייה בעקבות מבצע "עופרת יצוקה".

לדברי עובדים שהשתתפו בדיון השתמע מדבריו של דהרי כי אם העירייה לא תצליח לקצץ את מרכיב אחזקת הרכב משכר העובדים הוא ישקול פיטורי עובדים. אחרים טענו כי דהרי מנסה לקצץ מצד אחד אבל מבזבז מצד שני. "בשעה שראש העיר מדבר על קיצוצים הוא מקבל עובדים חדשים לחכ"ל (חברה כלכלית עירונית), למשל, יהודה כהן שכיהן כחבר מועצת עיר בקדנציה הקודמת, התקבל לעבודה בחכ"ל כפרוייקטור על ידי דהרי", אמר ל"זמן הדרום" אחד העובדים הבכירים.