הנהלת עיריית חדרה מתנכלת ליו"ר ועד העובדים

 

ראש עיריית חדרה חיים אביטן החליט באחרונה להעביר מתפקידו את סגן מנהל מחלקת החינוך בעייריה רפי סעדה, שמשמש גם כיו"ר ועד העובדים בעירייה. זאת לאחר שהוגשה נגדו בשבוע שעבר תובענה לבית הדין המשמעתי לעובדי הרשויות המקומיות.

התובענה כוללת 16 סעיפים שבהם נטען כלפי סעדה כי "פעל באלימות מילולית ופיזית מול הנהלת העירייה ובעיקר אגף משאבי אנוש. על פי הסעיפים, סעדה קילל, צעק ואיים על מנהלי האגף וממלאי מקום במשרד ועל גזבר העירייה, בועז חריף ומנכ"ל העירייה, איזי ענבר, באירועים שונים".

כמו כן נטען כלפיו שהוא פעל להוציא עובדות ניקיון ומזכירות באגף החינוך לבתי מלון באילת למשך ארבעה ימים "מבלי לקבל אישור ולמרות ההוצאה כספית הטמונה בכך". וכי אישר למזכירת בית ספר לצאת לחופשה בתקופת מבצע "עופרת יצוקה", בלי לקבל אישור ו"למרות שהדבר גרם לעומס רב בבית הספר".

במקביל ביקש סעדה כיו"ר ועד העובדים להכריז על סכסוך עבודה כנגד העירייה בגלל צמצום אירועי יום האישה בחודש הקרוב, מיומיים ליום אחד בלבד. על כך הגיב יו"ר הוועד סעדה: "מיום היבחרו של אביטן לתפקיד ראש העיר מסתמנת מגמה של פגיעה שיטתית בזכויותיהם ובתנאי העסקתם של עובדי העירייה. העירייה הצהירה על כוונתה לקצץ בשעות נוספות, לבטל כוננויות, לקצץ בפעילויות רווחה, כבר חודשיים שאנחנו מחכים למכתבי קביעות מהעירייה ולאחרונה נעשה ניסיון לפגוע בעובדי מחלקת המים בעירייה. דבר שנמנע לבסוף רק לאחר התערבות ההסתדרות". סעדה הדגיש ש"החשש הוא עתידי ואנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים. חייבים לדאוג לעתיד העובדים. אירועי יום האישה חשובים אבל אינם הבעיה הקשה ביותר. הם פשוט מעידים על חוסר הרצון של העירייה להידברות עם הוועד והפגיעה בעובדים". 



עוד מסר סעדה כי "מדובר בהתנכלות אישית ובכוונתי לערער על ההחלטה. הנהלת העירייה החליטה מסיבות זרות לפגוע ביו"ר הוועד כדי להחליש אותנו. אני מכחיש את העבירות שכתובות בתובענה, אין להם שום בסיס וכל בר דעת מבין שהרצון להחליש את יו"ר הועד ולפגוע בכוח העובדים לפני שהיא עושה תוכנית ארגונית כלכלית. כמו שהיא רומזת בזמן האחרון. יצויין שבעיריית חדרה מועסקים כ-1,000 עובדים.