השביתה ב-SCD נכנסה לשבוע השני: העובדים הפגינו ליד המפעל

נמשכת שביתת עובדי מפעלSCD   שבמשגב והיא נכנסה לשבוע השני. העובדים, שחדלו מעבודתם ביום ראשון שעבר, מוחים על המבוי הסתום וגרירת הרגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה.

2016-05-30_203228

הפגנת השובתים, אתמול בבוקר, בקרבת המפעל (צילום: מרחב ההסתדרות בכרמיאל)

כמאה עובדים הפגינו אתמול מול שערי המפעל וקראו להנהלת SCD לחדול בה מהתנהלותה ולקיים עמם מו"מ. אל ההפגנה הגיעו לאות סולידריות גם חברי ועדים ממפעלים אחרים במרחב כרמיאל כגון קליל וסייקלון. המפעל עוסק בייצור מערכות אלקטרו-אופטיות (גלאי חישה) ומערכות לייזר לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי. 50% מהמפעל מצוי בשליטת אלביט ו-50% בשליטת המדינה באמצעות רפא"ל. עובדי SCD התאגדו בהסתדרות במהלך חודש יוני 2015. בפברואר 2016 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה לאחר שההידברות בין הצדדים על הסכם שיסדיר את תנאי העסקת עובדי החברה, עלתה על שרטון, תוך שהנהלת SCD ניהלה מו"מ בחוסר תום לב. מאז לא חלה כל התקדמות בניהול המו"מ ואף להיפך, ההנהלה הציעה לעובדים הצעות מזלזלות.

יו"ר ועד העובדים במפעל, אלון ברקוביץ', מסר: "המתנו והמתנו אך לאחר שהתברר לנו שההנהלה לא מתכוונת להגיע להסכם, פתחנו בשביתה. אני שב וקורא להנהלת החברה להתעשת ולשבת עמנו באופן מיידי למו"מ לפתרון המחלוקות".