השבוע 25 למחאות נגד נתניהו: 'מצור על בלפור' ומשמרות הגדלים האדומים בגליל ובמשולש

ארגוני המחאה נגד בנימין נתניהו וממשלתו הימינית קיימו אמש (מוצאי שבת), זה השבוע ה-25 ברציפות, את ההפגנה סמוך למעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים והמחאות ברחבי הארץ. אלפים הפגינו בכיכר פריז חרף חסימות המשטרה. בתגובה, מאות מפגינים חסמו את פינת הרחובות ברנר ואחד העם, הכניסה הסמוכה למעון ראש הממשלה, במסגרת המחאה "המצור על בלפור". יצוין למרות חסימות המשטרה הצליחו המפגינים להגיע בסמוך למעון, נשאו לפידים וקראו לראש הממשלה להתפטר לאלתר. ברחובות הסמוכים ונעצרו או עוכבו לחקירה שלושה מפגינים בגין חסימת תנועת הרכבת הקלה ובגין הפרת הסדר. כולם שוחררו אחרי זמן קצר .

סמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה התגודדו מאות מפגינים, הם קראו, בין היתר: "באנו חושך לגרש", "יחד ננצח" ו"תתפטר, לא רוצים אותך יותר". מחאה התקיימה גם ליד ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין.

ההפגנה מול ביתו של גנץ נערכה, לדברי הדגלים השחורים "מאחר ובשלו התנאים להחלפת נתניהו עוד בשבוע הקרוב ומי שמונע זאת הוא בני גנץ. הדגלים השחורים קוראים לגנץ "בשלו התנאים לממשלת מעבר ללא נתניהוהוצא את ביבי מבלפור ועכשיו".

מוקדם יותר נערכו הפגנות ברחבי הארץ מצפון ועד הדרום, בגשרים ובצמתים. כמי מדי שבוע, גם פעילי חד"ש ומק"י הפגינו ליד הצמתים בגליל ובמשולש במסגרת "משמרות הדגלים האדומים". הפגנות נערכו מערים נוספות כגון חיפה, תלאביב, יפו וחולון. במרכז חורב בחיפה המשטרה עיכבה לחקירה אם ובתה (51 ו-22) מקריית אתא, תושבת נשר (63) וגבר מחיפה (66) בחשד "לתקיפה הדדית" בעת הפגנה נגד ממשלת הימין.

במסגרת המחאה, ביום חמישי האחרון הוצב בכיכר רבין בתל אביב הפסל "גיבור ישראל" של האמן איתי זלאיט. בפסל העשוי מברונזה נראה מפגין אוחז בדגל ישראל. הוא נוצר בהשראת צילום של עודד בלילטי בו נראה מפגין עם דגל ישראל שנפגע ממכת"זית במהלך הפגנה בבלפור. הפסל הוצב בשבוע שעבר ליד כיכר פריז בירושלים, אך סולק בידי שוטרים ופקחי העירייה.