הרשימה המשתפת תתמוך בחוק המונע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), צייץ הבוקר (רביעי) בחשבונו האישי בטוויטר כי יתמוך בחוק המונע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. לדבריו "לשר הפנים איילת שקד המתנגדת לחוק יש רק אצבע אחת – לנו יש שש. גדעון סער, אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא".

עם פרסום תזכיר החוק של שר המשפטים גדעון סער המונע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים דווח כי שקד מתנגדת להעברת החוק זאת בניגוד לדעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. על פי הדיווח בחדשות 12 אמש כי המתנגדת היחידה בקואליציה נגד החוק שנועד להרחיק את בנימין נתניהו מראשות הממשלה לנצח היא שקד.

שר המשפטים פרסם אמש את תזכיר החוק המתקן לחוק-יסוד: הממשלה. לפי ההצעה, ח"כ שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר. עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל, להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון.

לפי החוק החדש, ח"כ שיש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה למעלה מ-3 שנות מאסר, ויש עמה קלון – לא יוכל לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה, לא ייכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה ולא יושבע כראש הממשלה החלופי. יציין כי תחולת החוק תהיה רק החל מהכנסת ה-25. פרטי התזכיר גובשו בעקבות סדרת דיונים שהתקיימו בשבועות האחרונים במשרד המשפטים. התזכיר הופץ הבוקר ל-21 יום להערות הציבור.