הרשימה המשותפת תחרים את נאום סגן הנשיא ארה"ב בכנסת; גם אבו מאזן מסרב להיפגש עם פנס

חברי כנסת מהרשימה המשותפת מתכוונים, בעקבות הצהרות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה במעמדה של ירושלים כבירת ישראל, להחרים את נאומו של סגן הנשיא מייק פנס במליאת הכנסת, המתוכנן ליום שני ה-18 בדצמבר.

2017-12-09_165500

סגן הנשיא, מייק פנס, יחד עם חיילי צבא ארה"ב (צילום: הבית הלבן)

ח"כ יוסף ג'ברין (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר: "נוכח הנאום של טראמפ הצעתי לחבריי להחרים את הנאום של סגן הנשיא פנס כמחאה על העמדה האמריקאית. לא נוכל לשבת ולהקשיב למי שמתכחש לזכויות העם הפלסטיני ופוגע בעקרונות המשפט הבינלאומי". הוא אמר כי יעלה את העניין להתייעצות במסגרת הרשימה המשותפת. חבר הכנסת ג'בארין הוסיף: "קשה לי להשתחרר מהתחושה שעיתוי הביקור אינו מקרי. פנס בא לקטוף את הפירות של נאום טראמפ כדי לקנות את תמיכת הלובי הציוני בארה״ב".

סגן הנשיא צפוי להגיע לכנסת ב-18 בדצמבר בראש משלחת גדולה. משלחת אמריקאית מקדימה כבר ביקרה בכנסת לפני כשבועיים ונפגשה עם מחלקות רלוונטיות בכנסת לביקור, הטקסים והאירועים, הדוברות והמחלקה לקשרי חוץ ועוד. יצוין שיועצו לעניינים דיפלומטיים של יו"ר הרשות הפלסטינית אמר היום (שבת) כי מחמוד עבאס (אבו מאזן) לא ייפגש עם סגנו של טראמפ. לדבריו ארצות הברית חצתה קווים אדומים בהכרזתה על ירושלים כבירת ישראל.