הרשימה המשותפת תומכת במאבקם: המתחמים מחדשים את המערכה נגד התורניות של 26 שעות

המתמחים לרפואה מחדשים את המערכה הגד התורניות של 26 שעת. כמאה סטודנטים לרפואה ומתמחים, הפגינו במוצ"ש מול ביתו של פרופ' חזי לוי המתפטר שברעות. הסיבה להפגנה היא בקשתו של המנכ"ל משר העבודה והרווחה, מאיר כהן, להארכת ההיתר המאפשר להעסיק את המתמחים והמתמחות בתורנויות של 26 שעות. זאת, ללא כל התחייבות להצגת תוכנית לקיצור תורנויות ובניגוד גמור להסכמות שהושגו בעבר. תוקף ההיתר הקיים אמור לפוג ביום שלישי בשבוע הבא, ה-6 ביולי. במהלך המחאה נעצרו ארבעה מפגינים: שני סטודנטים לרפואה, מתמחה ומנהלת המטה של ארגון המתמחים.

מתמחים לרפואה מפגינים נגד התורניות של 26 שעות (צילום: מרשם)

 

לפני כשנה, לראשונה חתם שר העבודה והרווחה דאז, איציק שמולי, על היתר שנתן אור ירוק להמשך התורנויות המייגעות לתקופה של שלושה חודשים בלבד, תוך שהוא מתנה את המשך ההיתר בגיבוש תוכנית מסודרת לקיצור התורנויות. אלא שהוועדה, שהוקמה על ידי ההסתדרות הרפואית, לא הצליחה לעמוד במשימה. כעבור שלושה חודשים היא ביקשה הארכה של חצי שנה – ללא תוצאות.

הרשימה המשותפת פרסמה הבוקר (שני) הודעת תמיכה במאבק המתמחים. המשותפת מתנגדת להעסקת המתמחים בתורניות של 26 שעות והתריעה בפני סכנה לחולים ולצוותי הרפואה. הסיעה אף פנה לשר כהן ולשר הבריאות ניצן הורוביץ בדרישה להפסיק מייד את ההיתר להעסקת המתמחים בתורניות הארוכות. בפנייה לשרים נאמר כי "מדובר במודל העסקה פוגעני ובלתי-אנושי, הפוגע הן במתמחים והן במטופלים ואין כל הצדקה להאריכו בשנה נוספת". עוד נכתב בפנייה כי "דווקא לאחר שנת הקורונה, ברורה החשיבות והדחיפות של מערכת בריאות ציבורית שוויונית וחזקה בימי שגרה ולא רק בימי חירום".

 

סרטון – המתמחים מפגינים מול ביתו של פרופ' לוי, במוצ"ש האחרון:

https://www.facebook.com/mirsham.org/videos/329941965373373