ח"כ איימן עודה קרא לרע"מ, למרצ ולעבודה להתנגד לחוק האזרחות הגזעני

"אני קורא לרע"מ, למרצ ולמרב מיכאלי – עשו את המעשה האנושי ועצרו עכשיו את המשא ומתן על חוק האזרחות הנפשע. יש לנו הזדמנות היסטורית לבטל את החוק ולתת לאלפי משפחות חיים נורמליים", כך אמר בצהריים (שלישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בהפגנה שנערכה מול הכנסת.

עשרות משפחות וילדים של פלסטינים שאינם יכולים להתגורר בישראל מתוקף חוק האזרחות הפגינו היום נגד הארכתו סמוך לכנסת. במחאה לקחו חלק כל חברי כנסת מהרשימה המשותפת ובהם חברי סיעת חד"ש. ח"כ מוסי רז ממרצ, ח"כ אבתיסאם מרעאנה מהעבודה ויו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס הגיעו להביע תמיכה במחאה. על שלטי המפגינים נכתב, בין היתר, "חוק האזרחות – ענישה קולקטיבית" ו"אני יוסף. אני בן שש. זכותי לחיות עם אבא".

בתום ההפגנה מסר ח"כ עודה "לא השתתפתי בהפגנה עם כל כך הרבה רגש אנושי זורם. עד כדי שכל ילד או ילדה מדברים על הסבל היומיומי שלהם, הם בוכים מריר באמצע הדיבור. איך מדינת ישראל שוללת מבן אדם אזרחות וזכויות ראשוניות כי השותף לחיים לא מתאים לתנאי מדינה? דרשת הצבעה נגד החוק, ולא פחות חשוב היא דחיית העסקה בין הליכוד לממשלה. אז יבוטל החוק הלא צודק הזה וזה מה שצריך ואפשר, וכל פעולה אחרת היא קנוניה נגד הגבולות הפשוטים ביותר לנושאים הומניטריים. אין תיקון לחוק מניעת איחוד שיכול למנוע כאב של משפחות שנפגעו ודרישת המשפחות הצודקת היא לבטל את החוק לאלתר".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמרה כי "כל מי שיצביע ויאפשר את העברת חוק האזרחות בהימנעות או בתמיכה תמורת הבטחות על הנחות והקלות בחוק יודע שהוא מצביע בעד עליונות יהודית, בעד אזרחות לא שוויונית ובעד יחס של נתינים לאוכלוסייה הערבית. חברי הקואליציה – אל תשלו את עצמכם ואל תשלו את המצביעים." ח"כ עופר כסיף (חד"ש –הרשימה המשותפת ) אמר בהפגנה נגד חוק האזרחות: "אנו עומדים לצד המשפחות נגד חוק פירוק משפחות הגזעני שמפריד בין בני זוג ובין ילדים להוריהם. על חוק כזה באירופה היו אומרים 'חוק אנטישמי' – ובצדק".

חברי הכנסת של סיעת חד"ש, הבוקר, בהפגנה מול הכנסת בדרישה לבטל את חוק האזרחות הגזעני (צילום: זו הדרך)

 

יצוין שהמשבר הפוליטי בתוך הקואליציה סביב העברת חוק האזרחות טרם נפתר. הרשימה המשותפת שבאופוזיציה כבר הודיעה על התנגדותה הנחרצת לחוק ופשרה עם חברי סיעת רע"מ שבקואליציה טרם הושגה, זאת בעת שאנשי האופוזיציה מהימין מסרבים לתמוך מבחוץ.

 

סרטון – דברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן בהפגנה מול הכנסת:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/1435562823488434

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/104202