הרשימה המשותפת תגיש תלונה נגד ארדן באשמת הסתה; ח"כ חנין: עומק החקירה – כעומק ההסתה

הרשימה המשותפת כי תגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, נגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן באשמת הסתה וסיכון חיי אדם. כמו כן הרשימה המשתפת קוראת להתפטרותו המידית של השר, "שנושא באחריות ישירה לשפיכות הדמים".

2017-07-24_184451

השר גלעד ארדן (איור: העין השביעית)

הרשימה גינתה בחריפות את "מסע ההסתה של השר גלעד ארדן נגד הח"כים של הרשימה המשותפת". לפי הודעה שהוציאה, התלונה מגיעה בעקבות "הדברים המסוכנים שהוא פרסם נגד חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי". הודעת הרשימה מתייחסת לשורת פרסומים של ארדן ברשתות החברתיות. עוד תקפו ברשימה המשותפת כי ארדן הוא "האחראי הישיר על שפיכות הדמים בהתעקשותו על הצבת המגנומרטרים בכניסת למסגד אלאקצא ובהיותו השר הממונה על משטרה שיורה במפגינים נגד הצבתם". לדבריהם, השר ארדן טופל אשמות שווא נגד הח"כים עודה וטיבי ומתיר את דמם, ו"דבריו אינם עניין של חופש ביטוי אלא שיסוי מסוכן העלול להסתיים בשימוש באלימות".

עוד הבהירה הרשימה המשותפת כי היא קוראת להסיר מיד את המגנומטרים וכל מכשול אחר ולהחזיר שליטה מלאה לווקף על השערים ועל הכניסה למסגד אלאקצא. הרשימה הדגישה ש"הפתרון היחיד למצב הוא סיום הכיבוש של ירושלים המזרחית ושל כל השטחים שנכבשו בשנת 67. הכיבוש הוא הבעיה והוא שורש האלימות, וכל מה שישראל מנסה לכפות בירושלים המזרחית הוא לא לגיטימי ומנוגד לחוק הבינלאומי".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ עודה (חד"ש) הוסיף "השר הכושל לביטחון פנים, גלעד ארדן צריך לכסות על כישלונותיו וכך הוא תמיד פנה לשקרים והסתה. ארדן יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היו אלה שהחליטו לבצע צעדים חד צדדים באלאקצא בלי תיאום או התייעצות עם הווקף, גם אחרי שכולם, כולל אנחנו, הזהרנו אותם שהם דוחפים את האזור כולו למלחמת דת. את התוצאות של ההחלטות הנוראיות שלהם כולנו משלמים.
אחרי שארדן שפך את הדלק הוא יצא כהרגלו במסע תקשורתי במטרה להאשים את הרשימה המשותפת באסון שהוא עצמו יצר. ממשלת נתניהו, ממשלת הכיבוש, שבאופן מוצהר מתנגדת לכל הסכם שלום שיתבסס על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, הם האחראים לשפיכות הדמים".

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "התמונות המזעזעות של סוף השבוע האחרון קורעות את הלב של כל אדם עם מצפון. כך בדיוק נראית התהום של מלחמת דת. המקום שאליו אסור לנו להגיע. המקום ממנו הזהרנו כל השבוע האחרון. המקום אליו מוליכים אותנו נתניהו וממשלתו. במקום לייצר רגיעה, נתניהו מלבה את האש. נורא לחשוב, אבל חיוני להגיד: בדרך הזו הקורבנות הבאים, הישראלים והפלסטינים, הם עניין של זמן".

"התבערה מוצתת בזמן שמקורבי נתניהו נשלחים בזה אחר זה אל חדרי החקירות. במקום צוללות כולם מדברים על מגנומטרים. כעומק החקירה כך גודל התבערה. בסרט הזה כבר היינו: שוב קורבנות חפים מפשע, שוב התלקחות גדולה, שוב מלחמה. אם לא נתעורר ונשמיע קול גדול: לעצור עכשיו לפני שיהיה מאוחר", הדגיש ח"כ חנין.