הרשויות בטורקיה עצרו 372 בני אדם; רבים מהם חברי המפלגה הדמוקרטית של העמים

הרשויות בטורקיה עצרו אתמוך (שני) 372 בני אדם בחשד שהיה להם "קשר למבצעי או פוליטי" עם הפיגוע באיסטנבול בשבת האחרונה. רבים מבין העצורים הם חברים המפלגה הדמוקרטית של העמים (HDP). על כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי היוצא לאור באיסטנבול "אברנסל".

משרד הפנים הטורקי הודיע כי בעקבות הפיגוע בוצעו מעצרים ב–11 מחוזות מצפון מערב ועד לדרום מזרח טורקיה וכי העצורים נכלאו בשל "הפצת תעמולה של ארגון טרור" ברשתות החברתיות. בין העצורים: ראשי המפלגה הדמוקרטית של העמים באיסטנבול, איזמיר והבירה אנקרה.

2016-12-13_193309

מעצרו של פעיל מרכזי במפלגה הדמוקרטית של העמים וראש העיר ארטוקלו, שילד הגבול הסורי, אימן אירמאק, אתמול (צילום: אברנסל)

על פי סוכנות הידיעות הרשמית אנדולו, כ-500 שוטרים פשטו לפנות בוקר, בסיוע כלי רכב משוריינים ומסוק, על אזורים שונים בעיר אדנה בדרום טורקיה, ועצרו 25 חברי המפלגה. במקביל לפי הפרסום, התנהלו פשיטות נוספות באיסטנבול, בהן נעצרו כ–20 חברי מפלגה — לרבות מזכיר המחוז. כמו כן נערכו פשיטות במטה המפלגה המצדדת בזכותם של הכורדים לאוטונומיה באיסטנבול. יצוין ששלשום הודיעה מפלגת הדמוקרטית העמים כי היא "מגנה מכל וכל" את הפיגוע באיסטנבול, והביעה תנחומים למשפחות.

יצוין שבדו"ח השנתי שלה שפורסם הבוקר מסר הוועד להגנת עיתונאים כי נכון ל-1 בדצמבר מוחזקים לפחות 81 עיתונאים במעצר לפני משפט בטורקיה. "בטורקיה יש מצור על חופש העיתונות מתחילת 2016. הרשויות עוצרות עיתונאים, מטרידות ומגרשות אותם, וסוגרות כלי תקשורת או משתלטות עליהם", מסר הארגון.

כמו כן, שגריר טורקיה בישראל כמאל אוקם הגיש אתמול את כתב האמנה שלו לנשיא המדינה ראובן ריבלין. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הגיש שגריר ישראל בטורקיה איתן נאה את כתב האמנה שלו לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במשכן הנשיאותי באנקרה. לדברי השגריר, הנשיא וראש הממשלה של טורקיה הסמיכו אותו "לחקור כל זווית אפשרית לשיתוף פעולה בין המדינות". הוא הוסיף כי בכוונתו לעשות זאת באופן יסודי: "אנחנו יכולים להתגבר על כל אתגר יחד עם ישראל כידידה קרובה".