הרופאים והאחיות מצטרפים למאבק בתקציב הדו-שנתי ובחוק ההסדרים

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן פנתה היום (שני) במכתב התראה לשר הבריאות, יעקב ליצמן, ולמנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, ובו הזהירה כי "אם הדאגה לבריאות הציבור לא תעלה לראש סולם העדיפויות בתקציב המדינה הבא, תפעיל ההסתדרות את כוחה הארגוני תוך שימוש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה". בתחילת מכתבה כתבה כהן כי הצעת תקציב המדינה מתעלמת לחלוטין ממצבה הקשה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל, ואם יוותר התקציב על כנו הוא יחשוף כהות חושים ביחס למצוקה הבלתי נסבלת של המטופלים הבאים בשערי מערכת הבריאות הציבורית, כשהיא תותיר את המטפלים חסרי אונים וללא האמצעים הנדרשים והמתחייבים למתן שירות רפואי הולם.

2016-08-08_191400

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן בעת שביתת הרופאים ב-2011 (צילום: ויקיפדיה)
בין היתר, כהן הבהירה בפנייתה כי "הסתדרות האחיות כבר חזרה והתריעה על המצוקה החריפה והמחסור המתרחב באמצעים בכל מוסדות הבריאות – מצב בו האחיות, כמו יתר הגורמים המטפלים, נדחקות ונאלצות לתן טיפול בתת תנאים ובתת כוח אדם, המגיעים לכדי סיכון ממשי ומוחשי של כלל אוכלוסיית ישראל. מערכת הבריאות בישראל קורסת אל תוך משבר בו אין לאחיות הכלים שיבטיחו טיפול סיעודי הולם – על כן ולאור האסון ההולך ומתרקם, ממשלת ישראל, דרך תקציב המדינה, חייבת להיענות לזעקת העם הבוקעת מכל מוסדות הבריאות הקורסים, לשנס מותניים ולהתמודד עם המחסור המתגבר באמצעים והמשאבים של מערכת הבריאות".
בסיום, כתבה כהן לליצמן ולבר סימן טוב – "אנו קוראים לממשלת ישראל לעשות חשבון נפש ולבצע שינוי מהותי בתקציב המדינה, כך שתציב את בריאות העם בסדר עדיפות ראשון, וזאת באמצעות הקצאת משאבים, תוספת כוח אדם וחיזוק התשתיות במערכת הבריאות הציבורית, על מנת לתת לנו את הכלים להעניק טיפול נאות, כפי שאנחנו במערכת הבריאות יודעים ושואפים לתת לכל אחת ואחד מתושבי הארץ. היה ולא תעשו כן, אנו נאלץ לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, לרבות נקיטה בצעדים ארגוניים".

 

גם ההסתדרות הרפואית (הר"י) הודיעה אתמול שביום חמישי בתי החולים בישראל יעבדו במתכונת שבת, ולכן ניתוחים וטיפולים שאינם דחופים – יידחו. השביתה הזו תתקיים בעקבות הכרזת סכסוך עבודה של ההסתדרות הרפואית בשבוע שעבר בעקבות סעיפים שבהצעת התקציב וחוק ההסדרים. כמו כן הודיע ארגון רופאי המדינה כי הוא תומך בשביתה. "מדובר בהתנהלות פוגענית, חסרת תום לב וחד צדדית של המדינה, המנוגדת ליחסים הקיבוציים רבי השנים שקיימים בין הצדדים, וזאת במטרה לבצע שינויים חד צדדיים דרמטיים בתנאי עבודתם, מעמדם ושכרם של הרופאים במערכת הבריאות הציבורית", מסרה ההסתדרות. כפי שנמסר אמש באתר מק"י, עובדים סוציאליים יפגינו ביום חמישי הקרוב, 11 באוגוסט, בשעה 11:00 מול משרד ראש הממשלה בירושלים נגד הצעת התקציב הדו-שנתי של ממשלת הימין. זאת, לאחר שבשבוע שעבר אישרה הכנסת לממשלה לקדם (שוב!) את הצעת התקציב הדו-שנתי. הממשלה אמורה להחליט ביום חמישי הקרוב, בישיבת ממשלה מיוחדת, את מסגרת התקציב הניאו-ליברלי לשנים 2018-2017. אל ההפגנה יצטרפו חברים באיגוד העובדים הסוציאליים של ההסתדרות, ההתארגנות "עו"סים שינוי" והפורום למאבק בעוני.

ההפגנה ביום חמישי בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1628038570858262