עובדי 'הוט מובייל' ינקטו בצעדים ארגוניים; בדן בדרום הכריזו סכסוך

עובדי חברת התקשורת "הוט מובייל" המאוגדים בהסתדרות ינקטו החל ממחר (שלישי) בצעדים ארגוניים. העובדים מנהלים מזה כשנתיים מו"מ מול ההנהלה, ועל אף שבמרבית הסוגיות כבר הושגה הסכמה עקרונית, עדיין אין הסכם סופי. העובדים טוענים כי ההנהלה דורשת שההסכם הקיבוצי יכלול קיצוצים ולצעד זה הם מסרבים בתוקף. בין הצעדים שיינקטו העובדים: שביתה באגפי ההנדסה, מערכות המידע והלוגיסטיקה. בהסתדרות אף אומרים כי במסגרת העיצומים לא יטופלו תקלות בתהליכי הניוד מחברות מתחרות.

2016-08-08_191342

מחאה ב"הוט מובייל", בחודש אפריל האחרון, למען חתימה על הסכם קיבוצי (צילום: ועד העובדים)

בנוסף, במסגרת העיצומים הצפויים, תופסק העבודה על מיזם שיתוף הרשתות עם חברת פרטנר. "הוט מובייל" ופרטנר חתומות על הסכם שיתוף רשתות אשר במהלכו הם מחזיקים במשותף חברה נוספת (PHI) שדרכה הם מחזיקים את רשת הסלולר.  אופיר ברגיל, יו"ר ועד העובדים מסר: "אנו קוראים למנכ"ל אסף עופר, לגלות רוח מפקד ולהביא לסיומו המהיר והיעיל של המשא ומתן, תוך הסרת הדרישות הבלתי הגיוניות מהפרק".

כמו כן, נהגי חברת דן בדרום הכריזו היום על סכסוך עבודה בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה על ההסכם קיבוצי. לדברי העובדים, ההנהלה הציגה להם דרישה מגוחכת ולפיה שני כלכלנים – מטעמה ומטעם העובדים, בלי התערבות ההסתדרות – יחליטו על תנאי העבודה. בצפון הנגב מועסקים כ-350 נהגים בחברה החדשה, ובעוד כשלושה חודשים תעבור החברה לפעול גם בבאר-שבע.