הרוגים במחאות: זה שבוע נמשכות ההפגנות נגד משטר האייתולות באיראן

זה שבוע נמשכות ההפגנות נגד משטר האייתולות באיראן, רובן במחוז ח'וזסטאן. המחאות החלו בגלל המחסור במים במחוז בו במהלך הקיץ נוסקות הטמפרטורות בשעות הצהריים מעבר ל-50 מעלות צלזיוס. על כך מסר הבוקר (חמישי) העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה". על פי הידיעה המחאה נגד המשטר מתרחבת לאזורים שונים באיראן, מעבר לח'וזסטאן.

צילומים של חמישה צעירים שנהרגו אתמול בידי שוטרים בהפגנות במחוז ח'וזסטאן (צילום מהרשתות החברתיות)

 

על פי הגרסה הרשמית שוטר נהרג "מאש מתפרעים" במחוז שבדרום מערב איראן. סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א דיווחה כי השוטר נהרג בעיר הנמל מאהשהר. מושל העיר, פרידון בנדרי, אמר כי במהלך "ההתפרעויות הלילה", שוטרים נורו מאחד מגגות הבתים. לדבריו, אחד מהם מת נהרג, ושוטר נוסף נפצע ברגלו. על פי המידע שנמסר ברשתות החברתיות שוטרים הרגו לפחות שישה צעירים במהלך המחאות.  איגודי עובדים עצמאיים וארגון המורים המחתרתי פרסמו הבוקר הצהרות לתמיכה במפגינים. ההצהרה האחרונה הגיעה מאיגוד הסופרים האיראני, קבוצה שנאסרה על ידי המשטר.

בהצהרה נאמר כי מחסור במים בח'וזסטאן, שהיה מקור הלחם של איראן לפני זמן לא רב, מראה על שחיתותה ואכזריותה של האליטה השלטת בארבעים השנים האחרונות. ההודעה הוסיפה כי ההעם, ללא תלות בקבוצות פוליטיות כלשהן, דורש את זכויותיו ואף אחד אינו רשאי לענות על מחאתם באש חיה.