הקומוניסטים של קטלוניה בעקבות הפיגועים: לשלום בין העמים, לאחדות מול השנאה ולמאבק באימפריאליזם

אלפי קטלונים הפגינו אמש (שישי) בשדרת לה רמבלה, שבה נרצחו שלשום 14 בני אדם בפיגוע דריסה של קיצונים מוסלמים. המפגינים חסמו את השדרה וקראו: "דאעש נאצים, ברצלונה תהפוך לקבר של דאעש". המפגינים במקום התעמתו עם השוטרים וצעקו לעברם "אין מעבר!".

המפגינים קראו את אותה הסיסמא של השמאל במהלך מלחמת האזרחים הספרדית העקובה מדם בין השנים 1939-1936: "ברצלונה תהפוך לקרב של הפשיזם". יצוין שביום חמישי נערכה עצרת המונים בכיכר קטלוניה שבקרבת מקום, בה לקחו חלק מאות אלפים, בהשתתפות ראשי החבל האוטונומי ומלך ספרד.

2017-08-19_172414

"לא למלחמה – נגד נאט"ו ונגד דעאש", כרזה של מפלגת הקומוניסטים של קטלוניה (צילום: טרבאל)

מפלגת הקומוניסטים של קטלוניה הפיצה במהלך ההפגנה וברשתות החברתיות הודעת גינוי לפיגועים הקשים במהלכם נרצחו 14 אזרחים ממדינות שונות ועוד 130 נפצעו. לדברי הקומוניסטים "זה היה טבח אזרחים ללא כל תכלית באחת השכונות המרכזיות של ברצלונה, מקום מפגש של משפחות וצעירים. הקומוניסטים מתקוממים נגד השנאה העיוורת והטרור, אבל אין להתיר שייעשה שימוש במעשה הנתעב כדי לתקוף מגזרים של מעמד העובדים בקטלוניה".

כמו כן, נאמר במנשר שפורסם בשפה הקטלונית: "הקומוניסטים מגנים את האימפריאליזם ומעשיו ברחבי העולם כמקור לפשעים הנוראים – ביניהם זה שהתחולל בקטלוניהאין לשכוח שממשלות האיחוד האירופי, כולל ממשלת ספרד, מעורבות בעקיפין ובמישרין בנעשה בלוב, בסוריה, בעיראק ובאפגניסטן. אותן הממשלות גם מטפחות יחסים קרובים עם משטרי הווהאביזם המקדמים את מעשי הטרור. הקומוניסטים של קטלוניה קוראים לשלום בין העמים, לאחדות מול השנאה ולמאבק באימפריאליזם".