הקומוניסטים הסודאנים מפגינים נגד הקומבינה של הצבא לפיה הנשיא חמדוק ישוב לשלטון

אלפים מפגינים היום (ראשון) בחרטום, בירת סודאן, לאחר שראש המועצה הריבונית, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הודיע כי הגיע להסכם עם ראש הממשלה המודח, עבדאללה חמדוק, לפיו הוא יוחזר לתפקידו. כמו כן, סוכם כי תוקם ממשלה "המבוססת על טכנוקרטיה, שבה הבכירים מתמנים על פי יכולותיהם המקצועיות ולא מדובר במינוי פוליטי". בנוסף, על פי ההסכם, ישוחררו כל האסירים הפוליטיים. על כך מסרה הבוקר רשות השידור הבריטית – הבי.בי.סי.

המפגינים, ובהם קומוניסטים רבים, מתנגדים למהלך וקוראים לסילוקו המלא של הצבא מן השלטון ולהקמת ממשלה חדשה ובה נציגיהם כל הכוחות שהיו חלק מהתקוממות העממית ששמה קץ לשלטונו של הרודן עומר אל-באשיר באפריל 2019.

ראש הממשלה סודאן המודח עבדאללה חמדוק (צילום מסך: בי.בי.סי)

 

ההסכם הושג לאחר שבחודש שעבר הוכרז משטר צבאי במדינה אחרי שראש הממשלה ובכירי ממשלו נעצרו. בעקבות ההכרזה, פרצו מחאות והפגנות המוניות ברחבי המדינה ובהן נהרגו כ-40 אזרחים מירי כוחות הביטחון.

פדאללה בורמה נסר, מנהיג מפלגת אומה האיסלמית, אמר כי חזרתו של חמדוק לתפקיד הושגה במשא ומשא ומתן שהתקיים הלילה. לדברי נסר, במסגרת ההסכם שהושג בין הצבא למפלגות האזרחיות, חמדוק יקים קבינט עצמאי של טכנוקרטים וכל האסירים הפוליטיים ישוחררו. אך רוב המפלגות שתמכו בהפגנות המחאה, ובהן הקומוניסטית, מסרבות להצטרף למהלך של פיקוד הצבא.

 

עוד בנושא:

הקומוניסטים הסודאנים מדווחים על 15 הרוגים מירי חיילים במחאות נגד החונטה הצבאית

הקומוניסטים הסודאנים מדווחים על הרוגים ופצועים רבים בהפגנות להפלת החונטה הצבאית