הפגנת סולידריות עם הרשויות הערביות; השבתה ברשויות הערביות-דרוזיות

הרשויות המקומיות הערביותדרוזיות והצ'רקסיות הכריזו על השבתה כללית החל מאתמול (חמישי) בבוקר. זאת, בקריאה לבטל את חוקי הלאום וקמיניץ הגזעניים ובדרישה להעביר באופן מיידי תקציבים למימון פעולתן. כמו כן, הוכרז על שיירת מחאה שיצאה אתמול על כביש תל אביבירושלים לכיוון הכנסת, תחת הכותרת "שיירת הנבגדים". עם הגעתם לירושלים, המוחים הצטרפו אמש להפגנות הרבות שנערכו מול משכן הכנסת נגד ממשלת הימין החדשה (ר' ידיעה נוספת באתר זה).

מפגינים למען שוויון, ביום ראשון האחרון, בצומת עזריאלי בתלאביב (צילום: אתר הונא)

יצוין שמאות מבני העדות הערביתדרוזית והצ'רקסית מחו ביום ראשון האחרון בצומת עזריאלי בתל אביב בדרישה מהממשלה תשים קץ אפליה ארוכת שנים ותממש את החלטותיה. בין היתר, ראשי 16 הרשויות דורשים להעביר את התקציב שהובטח בסך 200 מיליון שקלים ולאשר תכנית חומש לאלתר.

המפגינים חסמו את צומת עזריאלי למשך זמן קצר, תוך שהם מחזיקים בדגלי העדה הדרוזית לצד דגלי ישראל, ומניפים שלטים עם הכיתוב "ביבי, בגדת בי אחי!", וכן "72 שנה הדרוזים והצ'רקסים אחים לנשק. מתי נהיה אחים למשק?". מחר (שבת) צפויה הפגנה נוספת, של הוועדים העממיים בוואדי עארה, בכניסה לעיר אום אלפאחם בשעה 17:00, בסולידריות עם ההשבתה של הרשויות הערביות הנמשכת כעשרה ימים.

עוד על השבתת הרשויות הערביות, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 3 ו-4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/05/G20_2020.pdf