הפגנות בצרפת בגלל חוק המפלה מהגרים; מחאות ברחבי גרמניה נגד הטרנספר שמתכנן הימין

עשרות הפגנות ועצרות בתמיכת 400 איגודים מקצועיים, ארגוני מהגרים ולמען זכויות אדם והמפלגות הקומוניסטית והסוציאליסטית נערכו אתמול (ראשון) ברחבי צרפת. המחאות נערכו נגד חוקי ההגירה החדשים שניסחה הקואליציה הימנית של נשיא צרפת עמנואל מקרון בתמיכה הפעילה של הימין הקיצוני. כך מסר הבוקר העיתון "הומניטה" היוצא לאור בפריז.

מתנגדי החוק טוענים שהוא מהווה התקפלות לפני אשת הימין הקיצוני מרין לה-פן, והשמאל בצרפת זועם. "היכן נעלמה האנושיות שלכם?" זעק אחד מחברי הסיעה הקומוניסטית במליאת האסיפה הלאומית בטרם עבר החוק. בין השאר, החוקים כוללים מכסה חדשה למספר המתאזרחים בכל שנה, ביטול מתן האזרחות לאנשים שנולדו בתחומי צרפת ואף הגבלות קשיחות יותר בנוגע לבני משפחה של אזרחים צרפתים המבקשים לקבל אזרחות לעצמם.

כמו כן על פי החוקים הגזעניים החדשים, מהגרים חדשים לא יזכו ליהנות ממדיניות הרווחה הצרפתית במשך חמש שנים לאחר קבלת האזרחות. סעיף המקומם במיוחד את האיגודים המקצועיים הרואים פתח בפיצול מעמד העובדים ואחדותו. בעקבות חקיקת הרפורמה, שר הבריאות הסוציאליסט לשעבר אורליאן רוסו הגיש את התפטרותו.

"הומניטה" מדווח גם שאתמול נערכו מחאות בהשתתפות רבבות בערי גרמניה המרכזיים בהם לקחו חלק הקנצלר אולף שולץ ושרת החוץ אנאלנה ברבוק, שהפגינו נגד מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה. ההפגנות נערכו כמה ימים לאחר פרסום תחקיר עיתונאי שחשף, כי אנשי ימין קיצוני ופוליטיקאים מהמפלגה נפגשו באחרונה כדי לדון בתוכניות לגירוש המוני של מיליוני מהגרים — טרנספר גם למחזיקים באזרחות גרמנית — אם המפלגה תעלה לשלטון.

בעצרת שהתקיימה בפוטסדאם, בהשתתפות כ-10 אלף מפגינים בהם פעילי מפלגת השמאל "די לינקה", הסוציאל-דמוקרטים והירוקים, אמר ראש העיר מייק שוברט כי המזימה שנחשפה מזכירה לו "את הפרק האפל ביותר בהיסטוריה של גרמניה". פוטסדאם היא בירת מדינת המחוז ברנדנבורג, שגובלת בברלין, ושולץ וברבוק גרים שם. גם בברלין הפגינו המונים מול שער ברנדנבורג, וקראו "להגן על הדמוקרטיה" ו"אלטרנטיבה לגרמניה אינה אלטרנטיבה".

בשבוע שעבר דיווח אתר התחקירים "קורקטיף" על פגישה שהתקיימה בווילה בפוטסדאם בנובמבר, שבה השתתפו נציגים של מפלגת הימין הקיצוני ויחד עם חברים במפלגה השמרנית

של הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל, וכן פעילים ניאו-נאציים, אנשי עסקים וחברים באיגוד ורטהאוניון הארכי-שמרני. לפי "קורקטיף", בכינוס הועלה הרעיון לגרש אזרחים גרמנים שלא "נטמעו  כמו שצריך בחברה". רעיון נוסף שעלה בוועידה היה לגרש את המהגרים לצפון אפריקה. אחד מאנשי הימין הסביר, כי "עד שני מיליון אנשים" יכולים לגור "במולדתם החדשה בצפון אפריקה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114750