הפגינו למען קצבאות הילדים יממה לאחר פרסום דו"ח המבקר

יממה לאחר פרסום דו"ח מברק המדינה בשאלת חוסר הביטחון התזונתי בישראל, עשרות סטודנטים, פעילים חברתיים ומרצים מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון הפגינו אתמול (שלישי) במדרחוב שבמרכז באר-שבע. זאת, במחאה נגד קיצוץ קצבאות הילדים. המחאה נערכה ביוזמת הפורום לצדק חברתי באוניברסיטה והמוקד לביטחון תזונתי ולמאבק ברעב. 

2014-04-09_202347

הפגנה, אתמול, בבאר-שבע נגד קיצוץ הקצבאות (צילום: מטה המאבק)

יצוין שערב חג הפסח – מבקר המדינה יוסף שפירא מתח ביקורת קשה על הטיפול של מוסדות המדינה בבעיית הביטחון התזונתי בישראל. לדעת המבקר לא קיימת מדיניות של הממשלה לטיפול בנושא, שמעבירה את הטיפול לשלטון המקומי – שמשאביו המוגבלים מביאים אותו להתבסס בעיקר על עמותות פרטיות ועל תרומות.

במהלך המחאה בבאר-שבע עוברים ושבים חתמו על עצומה תחת הכותרת "מחזירים את הקצבאות לילדים עכשיו". בין דרישות העצומה: להחזיר את הקצבאות למתכונתן לפני אוגוסט 2013, להחזיר את 2.7 מיליארד שקל שנגזלו מקצבאות הילדים למשפחות הזכאיות ו"להפסיק את מסע ההסתה נגד זכויות הילדים על רקע גודלה של משפחה, מוצאה ודתיותה". במקביל נערכה הפגנה קולנית ובה נקראו הסיסמאות "לוקחים מהילדים ומעבירים לטייקונים", "יאיר, יאיר תעורר הילדים שווים יותר", "יאיר בישל תקציב, נתן לתשובה, נתן לטבע, נתן לביטחון, נתן ולטייקונים ורק לילדים לא נשאר", "'יש עתיד' אכזריים – מי יגן על הילדים" ו"הפסח הזה כולו מרור".

פרטים על ההתארגנות נגד הקיצוץ בקצבאות הילדים:

kidsbaot@gmail.com