הפגינו במגרש הרוסים ודרשו לשחרר את העצירים הפוליטיים הנאבקים בכיבוש

יותר מ-200 פעילים הפגינו אמש (חמישי) מול מגרש הרוסים בירושלים, במחאה על המשך מעצרם של פעילי השלום עזרא נוואי, גיא בוטביה ונסר נוואג'ה. לדברי המוחים המשך מעצרם הוא פוליטי בלבד, ולפחות אחד מהם סובל מהתעללות ומאלימות.

2016-01-22_191334

יצוין שבית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול כי יש לשחרר ממעצר את תחקירן "בצלם" נוואג'עה. למרות זאת, המשטרה העבירה אותו לכלא עופר כדי להאריך את מעצרו בבית דין צבאי. בעקבות העברתו לכלא עופר הודיעה עורכת דינו, גבי לסקי, כי תפנה לבית המשפט בגין ביזויו, כדי למנוע הליך בבית הדין הצבאי נגדו. בית הדין הצבאי האריך את מעצרו בשלושה ימים. חבריהם של העצורים מסרו כי "בבית המשפט המחוזי נחשפנו להתעללות שעוברים חברים שלנו, פעילי תעאיוש. מעצר מתמשך, התעללויות פיזיות ונפשיות מצד עצירים שהוסתו ע"י הרשויות, מניעת שינה, האשמות מופרכות ללא ראיות ומניעת מפגש עם עו"ד".

עו"ד של אחד העצורים, לאה צמל, התייחסה למעצר ואמרה: "הארכות מעצר חוזרות ונשנות שלא נשענות בלי בדל של ראייה, מעבר לתוכנית ששודרה לפני שבועיים על אירועים שהתרחשו לפני שנה. אין שום סיבה להמשך המעצר. בשלב זה ברור כי מסכת ההתעללויות באה כדי לחפות על היעדר הראיות, ומהוות ניסיון לשבור את רוחם של הפעילים". למרות ההתעללות המתמשכת, אמר בוטביה בבית המשפט: "זה לגמרי מעצר פוליטי, כל המטרה שלו היא לסכל את הפעילות שלנו למען זכויות אדם בשטחים וכנגד פשעי ופושעי הכיבוש. המשטרה עובדת בחסות 'עד כאן', עבור ועד מתיישבי שומרון. כל התיקים שינסו לתפור לנו, זה לא יעזור להם. גם הפעם כל התיק הזה יתפרק. לא יצליחו לשבור אותנו, לא יצליחו".

סרטון: דבריו של הפעיל העצור גיא בוטביה: "זה מעצר פוליטי"

https://www.youtube.com/watch?v=g2iB_traRdE