הערב: מחאות נגד ממשלת הימין ליד מעון רה"מ, בגן צ'רלס קלור בת"א ובצמתים ברחבי הארץ

כאלף מפגינים הגיעו אמש (שישי) לרחוב בלפור בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה, כדי לדרוש את התפטרותו של בנימין נתניהו. כמדי שבוע, המפגינים ערכו "קבלת שבת" במקום, וקראו סיסמאות, ביניהן "ביבי הביתה" ו"הון, שלטון, עולם תחתון". גם הניפו השלטים בהם נכתב "ביחד נגן על המרחב הדמוקרטי", "מנותקים נמאסתם", "שחיתות פגיעה בביטחון החברתי", "נאשם פלילי לא ראש הממשלה שלי" ו"באנו חושך לגרש".

ילדות התקווה, אמש, בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: קריים מינטסטר)

תתאלוף (במיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה, קרא לאחדות המאבקים כדי להפיל את ממשלת הימין: "נפילת חומות ההפרדה בינינו הישראלים היא הסיוט הנורא של מי ששיסה ופילג לאורך זמן, ויושב במעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל שממומן בכספנו. מהפכת התקווה היא המטרה המשותפת לכולנו". הערב (מוצ"ש) צפויה שוב הפגנה מול מעון ראש הממשלה בשעה 20:30, באותה שעה תתקיים עצרת של מובטלים ועצמאים בגן מצ'רלס קלור בתלאביב ובשעה 18:30 הפגנת "הדגלים השחורים" בכ-200 צמתים ברחבי הארץ מקריית שמונה ועד אילת.

ביום חמישי האחרון נעצרו 55 בפעילים, בהם חברי חד"ש, בתום ההפגנה ליד מעון ראש הממשלה. השוטרים תקפו בחצות את מפגינים בסמוך לכיכר פריז באמצעות שלוש מכת"זיות (מכוניות התזה), תוך שימוש בכוח. לאחר מכן התאספו מאות מהמפגינים בגן העצמאות וברחובות הסמוכים, והעימותים בין השוטרים למפגינים המשיכו. לאורך ההפגנה דיווחו מפגינים כי אנשי ארגון הגזעני, "לה פמיליה", תקפו פעילי שמאל בכיכר פריז וברחובות הסמוכים לה. באחד המקרים דיווחו מפגינים כי הותקפו על ידי אנשי "לה פמיליה" כשישבו בבית קפה, וכי אחד מהם נחתך בידו מבקבוק שנזרק לעברו והתנפץ.

יצוין שממארגני המחאות נגד נתניהו, פנתה היום למשטרה בדרישה שלא להשתמש במכת"זית המשמשת לפיזור הפגנות. זאת, לקראת ההפגנה שתיערך הערב מול מעון ראש הממשלה. במכתב שנשלח באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, אחד מהפעילים הבולטים במחאה, נכתב כי מדובר "בשימוש בכוח בלתי מידתי ובלתי מוצדק כנגד מפגינות ומפגינים, שמסכן אותם באופן ממשי", וכי המכת"זיות "הביאו לפגיעות קשות בראש ובאיברים אחרים, בשל ירי ישיר". עוד נכתב כי אם המשטרה לא תבהיר כי אין בכוונה להשתמש במכת"זיות בהפגנה, הם יפנו לבית המשפט ובבקשה למתן צו שיאסור על השימוש.