עובד בניין מנצרת נפטר מפצעיו חודשיים לאחר שנפל ממבנה בת"א

עובד בניין מנצרת, נסים פריד דביני, בן ,33 נפטר הבוקר (שבת) מפצעיו, חודשיים לאחר שנפל באתר בנייה בתלאביב. כך מסר העיתון "אל אתיחאד". העובד נפצע קשה בעת שנפגע מחפץ כבד בראשו ונפל מגובה 4 מטר. הוא הובא לאשפוז ולטיפול לבית החולים בייילינסון ומאוחר יותר הועבר לבית חולים השרון, אך המאמצים להציל את חייו לא נשאו פרי. הוא יובא למנוחות הערב בעירו.

העובד תושב נצרת נסים פריד דביני שנפטר הבוקר מפצעיו (צילום: אל אתיחאד)

יצוין שמינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה פרסם בשבוע שעבר תזכיר חוק שמטיל לראשונה אחריות פלילית לבטיחות באתרי בנייה על חברות יזמיות – ולא רק על מנהלי העבודה. זאת, שנתיים לאחר שהממשלה וההסתדרות חתמו על הסכם במסגרתו הוחלט על הרחבת האחריות הפלילית. התזכיר קובע עוד כי תורחב באופן ניכר האחריות על מבצעות הבנייה וכי מנהל העבודה באתר יעסוק אך ורק בפיקוח על הבטיחות – ולא כפי שהיה עד היום, שהיו תחת אחריותו גם שורת נושאים הקשורים בקידום הבנייה.

יחד עם זאת, משרד העבודה מבקש לדחות בשנה את הרפורמה המתוכננת בפיגומים באתרי הבנייה, שצפויה למנוע תאונות רבות של נפילה מגובה, הגורם המרכזי למקרי המוות באתרי הבנייה. התקנות המוצעות יהיו פתוחות להערות הציבור במשך כשבועיים ולאחר מכן יובאו לאישור של ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד).