הערב הופעה של תיאטרון חולות בשדרות רוטשילד: 'להיפגש ולא לגרש'

הערב צפויה הופעה של תיאטרון חולות בשדרות רוטשילד פינת בר אילן בשעה 19:00. בתכנית קטעים קצרים מהצגת הקבוצה המורכבת מישראלים ומבקשי מקלט ומעגלי שיח להכרות. המקום והמועד נבחרו במיוחד כדי להזמין מפגינים של המחאה נגד שחיתות שלטון הימין שיגיעו לעצרת שיתקיים בקרבת מקום, בכיכר הבימה, בשעה 20:00. מתיאטרון חולות נמסר "במקום לזכור שגם אנחנו היינו פליטים, מעדיפים פה לשכוח. במקום לבער את הגזענות הממשלה משתמשת בה ככלי פוליטי".

2018-01-20_180202

הופעה של תיאטרון חולות (צילום: עידן פוריאן)


כאמור, קבוצת תאטרון חולות היא קבוצה מעורבת של מבקשי מקלט (שהשתחררו ממתקן הכליאה חולות בצו בג"צ) וישראלים שחברו יחד במטרה להציג את מציאות חייהם של הפליטים בישראל, את יחסן של ממשלות ישראל לאמנת הפליטים והחוק הבינלאומי, ואת הבעיות הקשורות לטיפול הממסדי בבעיית הפליטים בישראל.

במהלך השנה האחרונה התנסתה הקבוצה בטכניקות שונות מ"תיאטרון המדוכאים" של הבמאי וההוגה הברזילאי השמאלי אוגוסטו בואל, במטרה לעבד סוגיות אישיות וחברתיות הקשורות לחייהם של מבקשי המקלט בישראל.

תאטרון חולות מאפשר חשיבה ביקורתית ודמוקרטיזציה של סוגיות חוקיות ומשפטיות. "במהלך המופע, המבוסס על עדויות וסיפורים אישיים, נציע קריאה מחודשת של אמנת הפליטים ויחסו של הממסד הישראלי אליה, מתוך שאיפה לעורר דיון ציבורי ומשפטי שיוביל לשינוי חוקי וערכי כלפי מבקשי המקלט בישראל", נמסר.