העוזרים המשפטיים הכריזו סכסוך עבודה; הסכם קיבוצי ראשון בחברת הביטוח שירביט

ההסתדרות הכריזה אתמול (חמישי) על סכסוך עבודה בקרב כ-650 העוזרים המשפטיים בכל הערכאות ברחבי הארץ. זאת, על רקע סירובה הממושך של הנהלת בתי המשפט לנהל עם נציגות העובדים משא ומתן על הסכם קיבוצי, ובהמשך לטענות להתעמרות ופגיעה בתנאי העוזרים. "לא נותרה לנו ברירה, העוזרים המשפטיים מרגישים תקופה ארוכה שהמערכת מענישה אותם על שהעזו להתאגד. ההנהלה מדרדרת את תנאי ההעסקה שלנו באופן שיטתי ונראה שמטרתה היא למחוק את המקצוע", מסרה יו"ר הוועד שרית טוביס.

2016-08-12_195810

היכל המשפט בבארשבע (צילום: עדאלה)

כמו כן, ההסתדרות והנהלת חברת הביטוח שירביט חתמו אתמול על הסכם קיבוצי ראשון שיחול על כ-250 עובדים. במסגרת ההסכם, שתקף לשלוש שנים, נקבע כי החברה תעניק לעובדים חדשים מעמד קביעות בתוך שנתיים וחצי. במקביל עובדים קיימים בוותק מעל שנה וחצי, יקבלו קביעות עם החתימה על ההסכם. בנוסף לכך, ההסכם מעביר להעסקה על בסיס חודשי את כל העובדים אשר הועסקו עד עתה על בסיס שעתי ואשר השלימו שלוש שנות עבודה בחברה.

עוד קובע ההסכם כי שכר המינימום יועלה באופן מיידי ל-5,000 שקל, ומסדיר מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות. לצד זאת הוא מסדיר מנגנונים שונים ומשותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד העובדים  בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה. סעיפים נוספים עליהם הסכימו הצדדים קובעים כי כל עובד יקבל יום חופשה ויום הבראה נוספים מעבר לקבוע בחוק; החל מיום המחלה השני העובדים יקבלו 100% מהשכר; עובדות יקבלו "שעת הנקה" במשך 12 חודשים מיום הלידה; וכן מדי שנה תעמיד שירביט תקציב רווחה לטובת העובדים שעל אופן ניצולו יוחלט בשיתוף ועד העובדים. ועוד: לכל עובד שצבר ותק של שנתיים תיפתח קרן השתלמות, שההפרשות אליה יוגדלו בהתאם לוותק ויגיעו עד ל-7.5% השתתפות מעביד ו-2.5% השתתפות עובד.