העובדים השובתים הודיעו: הקמנו תזמורת אנדלוסית חדשה


נגני התזמורת האנדלוסית הישראלית ועובדיה השובתים החליטו לאסוף את השברים ולהקים תזמורת חדשה. בעקבות השביתה, כל העובדים פוטרו על ידי ההנהלה. בראש התזמורת החדשה יעמוד כמנכ"ל זמני עופר אמסלם, מי שניהל את התזמורת במהלך השנים 2007-2008, בתקופה בה פרש מייסדה, מוטי מלכא, מכסא המנכ"ל. אמסלם ינהל את התזמורת, בשלב זה, בהתנדבות. על התזמורת ינצח נגן המנדולינה והמעבד המוזיקלי, תום כהן.

 

לדברי אמסלם, הליך הקמת הגוף החדש נעשה בגיבוי מלא של הסתדרות שמלווה את התזמורת מתחילת המשבר. "ברור שהמאבק עדיין לא נגמר", אמר אמסלם, "נעניתי לפנייתו של יושב ראש איגוד האמנים בהסתדרות, דוד גלנוס, לנהל את התזמורת החדשה. זה פתרון חלופי זמני שמטרתו לשמור על הקיים ולהמשיך את הפעילות, גם אם זה אומר דרך עמותה אחרת". אמסלם מסר שכבר ביום רביעי הקרוב תכנס התזמורת החדשה חזרה ראשונה. "תוך שבועות ספורים נקיים קונצרט פתיחה", אמר והוסיף, "אין לנו ברירה אלא להניע את המערכת. זה חומה ומגדל, קרב הישרדות, אנחנו חייבים להישאר אופטימיים".

 

יושב ראש איגוד האמנים בהסתדרות, דוד גלנוס, אמר במסגרת כינוס תמיכה שערכו בתל אביב איגודי העובדים של מוסדות תרבות שונים בנגני ועובדי האנדלוסית: "ההזדהות של עובדי ואמני ישראל עם מאבק נגני התזמורת האנדלוסית מדהים. זה מחזק אותנו וגורם לנו להיות נחושים עוד יותר במאבק על הסכם קיבוצי לעובדים ולנגנים. בשנה שעברה הובלנו את מאבק תיאטרון חיפה וכיום יש להם הסכם קיבוצי והתיאטרון משגשג. איני רואה כל סיבה שהתזמורת האנדלוסית לא תגיע למצב זהה".