הסתיים המושב הראשון של ועידת מק"י שהוקדש לבחירות הקרובות

אמש (שישי) הסתיימו דיוני המושב הראשון של ועידת מק"י שנערך בנצרת ובמרכזו: הבחירות הקרובות לכנסת. יצוין שמאות צירים ואורחים גדשו את אולמי "אבו מאהר" בנצרת, ביום הדיונים ובערב הפתיחה של הוועידה ה-27 של המפלגה הקומוניסטית הישראלית שנערך ביום חמישי. בין האורחים היו גם נציגי מפלגות קומוניסטיות מהעולם, וכן משלחת מאש"ף.

לאחר דברי הפתיחה של תמר גוז'נסקי (ר' ידיעה שפורסמה אתמול באתר זה) נשא דברים מזכ"ל מק"י, מוחמד נפאע. את ערב הפתיחה ברכו חברת הנהגת מפלגת העם הפלסטיני, פדווא חאדר; חבר הוועד הפועל של אש"ף, חנא עמירה; וחבר הנהגת חד"ש, ראמז ג'רייסי. את ברכת ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) הביא מזכ"ל התנועה, אמג'ד שבייטה. עשרות רבות של חברי בנק"י, בתלבושת התנועה, מילאו את האולם, נופפו בדגלים אדומים ובלטו בשירה.

הערב כלל תכנית אמנותית בערבית ובעברית, שכללה את שיריו של הזמר אלבר מרעב ולהקתו, וכן הזמרת נעמי בר ששרה שירי מחאה שכתבה. את ערב הפתיחה הנחו שני חברי הוועד המרכזי של מק"י, הנדיה סגייר ואלוןלי גרין. כאמור, השתתפו בפתיחה גם ניקולאוס סרטאקיס, חבר המחלקה ליחסים בינלאומיים של המפלגה הקומוניסטית היוונית; ניקוס יואנו, ראש המחלקה הפיננסית של מפלגת אק"ל, קפריסין; טיאגו ויירה, חבר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הפורטוגזית ומוראט עאקד, חבר המחלקה הבינלאומית של המפלגה הקומוניסטית הטורקית.

2014-12-13_185105

הוועידה החלה את עבודתה למחרת ערב הפתיחה, ביום של דיונים, בו השתתפו עשרות חברות חברים, מרחבי הארץ. צירי הוועידה אישרו ברוב קולות את המלצת הוועד המרכזי, לפיה הוועידה תסיים את דיוניה בתום אותו היום, מבלי שיתקיים בשבת המושב המתוכנן לבחירת המוסדות הארציים החדשים. הוחלט, כי לאחר מערכת הבחירות לכנסת יתקיים מושב שני של הוועידה ה-27, אשר בו ייבחר ועד מרכזי חדש וכן ועדת ביקורת מרכזית חדשה, ויידונו שינויים בתקנון. בוועידה הוקראו ברכות שהתקבלו מארגוני שלום בארץ ובעולם, וביניהן ברכות מהמפלגה הקומוניסטית של ברזיל, מפלגת העובדים האירית, המפלגה הקומוניסטית היוונית, תנועת בני הכפר וארגונים אחרים.

כמו כן, הוועידה ה-27 של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, שלחה בתום יום עבודתה הראשון את ברכתה לחברי המפלגה, על מאמציהם להצלחת הוועידה שלאמןהמניין ועל ההתגייסות הרחבה וההמונית לערב הפתיחה. "התגייסות זו ביטאה את מעמדה של המפלגה ואת ההתלכדות הציבורית סביבה וסביב חד"ש, ומבטאת את מוכנותה לעמידה באתגרים העתידיים, ובראשם – הבחירות המוקדמות לכנסת", נאמר בין החלטותיה.

עוד נכתב בהחלטות ש"מק"י וחד"ש מתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת מתוך מחויבות עזה וביטחון עצמי מוצק בדרכן ובהתגייסות הציבורית הרחבה ביותר סביב הקו שלנו. ביכולתנו לצלוח את המערכה שלפנינו עם ההישג הפוליטי, החברתי והאלקטוראלי הגדול ביותר. על כן, אנו קוראים להתלכדות עממית יהודיתערבית סביב מק"י וחד"ש בבחירות הבאות, בהיותן האלטרנטיבה השמאלית היחידה, ולחזק את הארגון ואת האחדות הפוליטית והרעיונית של המפלגה, תוך התמקדות בשאלות ובמשימות המרכזיות שעומדות בפנינו".

"אנו רואים במערכת הבחירות הקרובה הזדמנות בתהשגה להוביל לשבירת אחיזת הימין הקיצוני בשלטון, באמצעות התעוררות ציבורית רחבה, שחלק חשוב ממנה הוא שכנוע אלו שנמנעו בעבר מהשתתפות בבחירות, כי ניתן לשנות את המציאות הקשה. אנו מדגישים כי מק"י וחד"ש, עם ערכיהן ומסורת המאבק המשותפת שלהן, המתבססים על יסודות עקרוניים, הן הכתובת היציבה והאמינה לשינוי המצב הקיים".

מחר (יום א') יפורסמו באתר מק"י כל החלטות הוועידה. כמו כן, ההחלטות יפורסמו בעיתון "אל אתיחאד" ובשבועון "זו הדרך".