הסתדרות המורים: מאות עובדי הוראה דורשים הצבעה ממחושבת בבחירות שהוקדמו

800 עובדי הוראה דורשים הצבעה ממחושבת בבחירות בהסתדרות המורים. בעצומה מקוונת שפורסמה בימים האחרונים נכתב "אנו חברי הסתדרות המורים דורשים  כי הבחירות הבאות להסתדרות המורים 2021  יהיו ממוחשבות בהצבעה אלקטרונית". בין הסיבות לדרישה: הצבעה ממוחשבת יותר נוחה ונגישה לכל המורים והצבעה אלקטרונית תאפשר לכל מורה, גננת וגמלאי להצביע ולהשפיע מכל מקום ובכל עת ביום הבחירות. עוד לדבריהם "בבחירות אלקטרוניות התוצאות מידיות והן יותר אמינות מקלפיות ניידות".

הודעות בדואר שנשלחות למצטרפים החדשים להסתדרות המורים (צילום: הסתדרות המורים)

 

יצוין שהבחירות לוועידה למרכז הסתדרות המורים נקבעו ל-1 ביוני הקרוב. זאת, לאחר דיון סוער בבקשתה של מזכ"לית ההסתדרות, יפה בן דוד, להקדים את הבחירות לראשות ההסתדרות בשנה – ליוני 2021. בן דוד, היא שזימנה את הדיון ואמרה כי מטרת ההקדמה של הבחירות היא "כניסה למשא ומתן בנושא הסכם שכר מיד לאחר הבחירות לכנסת וההקלה המסתמנת במשבר הקורונה. לדבריה "קיומן של בחירות פנימיות בהסתדרות המורים במקביל לניהול משא ומתן בענייני הסכמי שכר עלול לפגוע ביכולתה של הסתדרות המורים למצות את כוחה הארגוני".

הסכם השכר של הסתדרות המורים עם המדינה פג ביולי 2019, אך בן דוד בחרה שלא לקיים משא ומתן עם המדינה על הסכם חדש. כתוצאה מכך, הגננות והמורים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים לא קיבלו את תוספות השכר שהיו ניתנות במסגרת הסכם שכר חדש. זאת, בשונה לשביתות שנערכו אשתקד בקרב העובדים הסוציאליים והאחיות שבסיומן השובתות והשובתים קיבלו תוספות שכר.

סיעת האופוזיציה נח"ל טענה למחטף. לדברי יו"ר הסיעה, גילה קליין, המהלך נועד לערוך את הבחירות לפני מתן פסק הדין במשפט שמתנהל בבית הדין הפנימי של הסתדרות המורים מאז 2017 בעתירה שהגישה קליין נגד תוצאות הבחירות לראשות ההסתדרות באותה שנה, בטענה שהיו בהן אי-סדרים. בבחירות 2017 זכתה סיעתה של בן דוד, אמ"י, ב-33% מקולות הבוחרים, וסיעת נח"ל בראשות קליין זכתה ב-27% מהקולות. במטה של סיעת נח"ל טענו כי יש בידם עדויות לאי-סדרים ואף לזיופים בבחירות. מאז, בית הדין של הסתדרות המורים – בראשות השופט בדימוס שמואל צור – דן בנושא אך טרם החליט.

 

העצומה המקוונת:

https://www.atzuma.co.il/hestadrotelect2021