הקורונה יצאה מכלל שליטה בברזיל: בולסונרו מאיים להכריז על מצב חירום ולבטל את הפרלמנט

הקורונה יצאה מכלל שליטה בברזיל והנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונרו מאיים להכריז על מצב חירום, תוך ביטול הפרלמנט ושיתוק מערכת המשפט. כך מסר הבוקר "ורמליאו" האתר היומי של שבועון המפלגה הקומוניסטית של ברזיל. על פני הנתונים שנמסרו ביממה האחרונה נרשמו במדינה הלטינו-אמריקאית כ-2,3 אלף מתים וכ-50 אלף נדבקים מהנגיף. מאז פרוץ המגפה לפני כשנה מתו בברזיל כ-300 אלף בני אדום וכמעט 12 מיליון נדבקו. יצוין שבולסונרו, שבעצמו חלה אשתקד בקוביד-19, מתנגד להגבלות שהטילו מושלי מדינות שונים, בטענה ש"הנזק הכלכלי חמור יותר משל הנגיף עצמו".

"בולסונרו וכל המצדדים בהפיכה צבאית – הביתה", הפגנה של האיגודים המקצועיים בסאו פאולו (צילום: ורמליאו)

 

בשבוע שעבר מינה הנשיא את שר בריאות רביעי מאז פרוץ מגפת הקורונה.
בעבר בולסונרו תיאר את הנגיף הקטלני כ"לא יותר משפעת קלה" לאחר ההתפרצות הראשונה בפברואר אשתקד, והאטיות של מבצע החיסונים מכבידה עוד יותר על בתי החולים המלאים עד אפס מקום. מיטות המחלקות לטיפול נמרץ בתפוסה של 90% או יותר בכל 27 מדינות המחוז בברזיל, פרט לשתיים מהן.

בולסונרו, שבשנה הבאה צפוי להתמודד על כהונה שנייה 'מקווה ששר הבריאות החדש מרסלו קירוגה יצליח לבלום את צניחת אמון הציבור בו. לפי סקר שפורסם בעיתון בסאו פאולו, 54% סבורים כי הטיפול של הנשיא הימני קיצוני במגיפה הוא רע או רע מאוד, לעומת 48% בסקר הקודם שפורסם בעיתון בחודש ינואר. עוד 25% מגדירים את טיפול ממשלת ברזיל בקורונה כגרוע.