הסכם פרישה מרצון נחתם בקרן הקיימת

 

הנהלת קרן קיימת לישראל וארגון העובדים של הארגון חתמו על הסכם לפרישה מרצון של עובדים, הכולל פיצוי של עד 400%. בהסכם לא צוין מספר העובדים שייכללו בו, והוא פתוח לכל 1,200 העובדים. תוכנית זו ועוד תוכניות לצמצומים תקציביים, ובהם גם צמצום שטחי משרד ומספר כלי רכב, תביא לחיסכון עתידי של כ־50 מיליון שקל. תוכנית הפרישה מציעה לעובדים ארבעה מסלולים, הכוללים מענקי פרישה בגובה 7–15 משכורות. המסלול הראשון פתוח לכל העובדים ומציע פיצויי פרישה בשיעור המגיע ל־400% לאחר עלייה בשלוש דרגות (כל דרגה מהווה עלייה בשכר של 12%–14%, ושלוש דרגות משמעותן עליית של 36% בשכר, שעל בסיסו מחשבים את הפיצויים).
המסלול השני מיועד לעובדים בני 48–63 שצברו לפחות 15 שנה בפנסיה תקציבית. סכום הפנסיה שיקבל העובד מיום הפרישה יהיה בין 44% ל־70% מהשכר, בהתאם לשנות הוותק (בוותק של 24 שנים הפנסיה תהיה בשיעור של 70%).
המסלול השלישי דומה בתנאיו למסלול השני, אולם הוא מיועד לעובדים של ציוד מכני כבד בני 45 ומעלה. לבסוף, המסלול הרביעי מיועד לעובדים שגילם 55 ומעלה עם פנסיה צוברת. במסלול זה יזכו העובדים לפנסיה מיום הפרישה, בתוספת 10% מענק הסתגלות ופדיון ימי מחלה. גיל פנר, יו"ר ארגון העובדים הארצי בקק"ל, מסר כי "העובדים יוכלו לפרוש רק לאחר סיום תהליך הבטחת הפנסיה. ההסכם מציין במיוחד כי תנאים אלה לא יהוו תקדים לתוכניות פרישה עתידיות. תוכנית זו תהיה בתוקף חודש ימים בלבד. פניתי להנהלה בבקשה שמועד הפרישה מרצון לעובדים בדרום יוארך בחודש, בשל המלחמה המתחוללת בעזה".