הסתדרות במרחב הנגב הקימה מוקד מידע לעובדים במצב חירום

 
הסתדרות במרחב הנגב ממשיכה להרחיב את היערכותה למצב החירום ביישובי הדרום. מוקד מידע ארצי נפתח הבוקר (יום א') לטובת העובדים ביישובי הדרום בטלפון 1-700-700-331
ברמה הארצית ממשיך יו"ר ההסתדרות החדשה, עופר עיני, בפעילותו מול משרדי התמ"ת והאוצר על מנת להפעיל על עובדי הדרום על פי ההסכם שנחתם במהלך מלחמת לבנון ולפיו עובדים שלא יכולים להגיע בשל המצב למקום עבודתם יקבלו את מלוא שכרם. במקביל לפעילות זו נמשכת הפעילות ברמה האזורית בראשותו של יו"ר המרחב, מאיר בביוף.

בישיבת חירום של המחלקה לאיגוד מקצועי במרחב הנגב הנחה בביוף את מזכירי האיגודים המקצועיים לבצע סקירה מלאה של כל מקומות העבודה תחת אחריותם על מנת לבדוק את הקשיים והצרכים העולים מן המצב. זאת בנוסף לסקירה של מצב המרחבים המוגנים במקומות העבודה באזור. נוסף לפעילות האיגוד המקצועי פנה יו"ר המרחב לכל ראשי ועדי העובדים באיגרת אישית ובה הוא הבהיר כי ההסתדרות תפעל בימים אלו על מנת לתת את מלוא הסיוע שיידרש לכלל העובדים באזור.

לצד פעילות זו הופץ הבוקר (ראשון) חוזר ובו עיקרי החוק להגנת עובדים בזמן מלחמה שחוקק ביולי 2006. עיקרי החוק קובעים כי חל איסור מוחלט לפטר עובד שנעדר מעבודתו בשל הוראה שניתנה בעת הכרזת מצב מיוחד בעורף, כן חל איסור לפטר עובד שנעדר בשל הישארותו בבית לצורך שמירה על הילדים (בתנאי שמדובר בילד עד גיל 14 שמוסד הלימודים בו הוא שוהה נסגר בשל המצב ושנבצר מבן זוגו של העובד להשגיח על הילד). נושא תשלום השכר נמצא, כאמור, בשעות אלו בדיונים בין ההסתדרות לבין משרדי האוצר והתמ"ת.