הנהלת רשות העתיקות רוצה לפטר עובדים ותיקים המועסקים עשרות שנים

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל אתמול (שני) את בקשת ההסתדרות והורה לעצור את פיטוריהם של עובדי בית שאן וקיסריה. השופטת רויטל טרנר קבעה כי הליך השימוע לפני פיטורים שאמור היה להתקיים השבוע יבוטל, וכי הצדדים יחזרו למשא ומתן בנוגע לעתידם התעסוקתי של אותם עובדים ותיקים שרובם מועסקים כבר למעלה מ-35 שנה.

עובדי רשות העתיקות (צילום: רשות העתיקות)

 

ההחלטה של בית הדין ניתנה אחרי שהעובדים, רובם בני יותר מ-60, קיבלו בערב חג הפסח מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים. מהלך זה נעשה בעיצומו של משא ומתן שמתנהל בין נציגות העובדים לרשות העתיקות, וחרף ההבנות שאליהן הגיעו הצדדים על הקפאת מצב עד הקמת ממשלה חדשה.

"בטענה שבהיעדר תקציב מדינה לא תוכל עוד להעסיק את כל העובדים באתרים, נקטה רשות העתיקות במהלך חד-צדדי והתעלמה ממהלכים אפשריים שהציעה ההסתדרות כמו הוצאת העובדים לחל"ת או הסדרת פרישה מוקדמת", נמסר. לאור הפרת ההסכם הקיבוצי ולאור הפגיעה הקשה בזכויות העובדים הוותיקים, המועסקים זה שנים במגוון תפקידים, פנתה כאמור ההסתדרות לבית הדין לעבודה.

בחסות בית הדין התקבלו הסכמות לפיהן ישובו הצדדים לשולחן המו"מ בנוגע להמשך העסקתם של העובדים תוך השהיית הליך השימוע. עוד הוסכם כי אם לא יתקבלו החלטות, יוצאו העובדים לחל"ת בעוד כשבועיים עד למיצוי השיחות בין רשות העתיקות לוועד העובדים וההסתדרות. רשות העתיקות התחייבה כי לא תפעל באופן חד-צדדי למסירת זימונים לשימוע מבלי שתוגש הודעה מוקדמת על כך להסתדרות ולבית הדין.