בפגישה אצל הנשיא: הרשימה המשותפת לא תומכת באף מועמד לראשות הממשלה

נציגי הרשימה המשותפת הודיעו אמש (שני) לנשיא ראובן ריבלין כי לא ימליצו על מועמד לראשות הממשלה. "מבין שלושת המועמדים יאיר לפיד מבחינתנו הוא המועמד הראוי מבין השלושה. אנו מתנגדים לכל תוקף להמשך שלטונו של נתניהו. אך לצערנו, מאוד רצינו שהקולות שלנו יכריעו לממשלת שינוי אמיתית – ללא הימין הקיצוני, אבל זה לא המצב", אמר יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה (חד"ש).

סבב ההמלצות לנשיא ראובן ריבלין הסתיים בשעות הלילה ובסופו נספרו 52 ממליצים לראש הממשלה בנימין נתניהו, 45 ממליצים ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד ו-7 ממליצים ליו"ר ימינה נפתלי בנט. 16 החליטו שלא להמליץ על אף מועמד, ובהם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, תקווה חדשה ורע"מ.

מוקדם יותר, אתמול, מסרה חד"ש שהחליטה לא לתמוך באף מועמד לראשות הממשלה. יצוין שריבלין אמר אתמול כי הוא "לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה". "הודענו מראש שנשקול המלצה רק על מועמד שיראה שיש לו יכולת להקים ממשלה, ושהממשלה שתוקם תהיה מחויבת לעמוד בדרישותינו לגבי הפסקת הרס הבתים, ביטול חוק הלאום, מיגור האלימות, מהלך אמיתי לסיום הכיבוש ומתן מענה הולם לעוני המתרחב ולמשבר הכלכלי-חברתי. במצב העניינים הנוכחי אין התכנות לממשלה כזו", נאמר בהודעת החזית.

על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "מטרתנו הפוליטית היא שוויון אזרחי ולאומי מלא, צדק חברתי וסוף לכיבוש. לא נמכור את ערכינו ואת ציבור בוחרינו על מזבח 'רק לא ביבי'. מי שרוצה בהמלצתנו מוזמן לדון בדרישות שלנו – הפסקת הרס הבתים והכפרים, מיגור הפשיעה בחברה הערבית, ביטול חוק הלאום, ותהליך מדיני שיעדו סיום הכיבוש".

נציגי הרשימה המשותפת, אמש, בשיחה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: לע"מ)

 

יצוין שאחה"צ יתקיימו שתי הפגנות מול משכן הכנסת בעת השבעת חברי הכנסת החדשים. בשעה 14:00 יפגינו במקום תנועות המחאה נגד נתניהו ובשעה 15:00 יצטרפו ארגוני זכויות אדם ולמען זכויות להט"ב ונשים.

 

סרטון – דברי ח"כ איימן עודה אצל הנשיא:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/790459594906596

 

עוד על ההפגנה, אחה"צ, מול הכנסת:

ארגונים חברתיים יפגינו מול כנסת ביום השבעת חברי הכנסת של הציונות הדתית

 

ההפגנה מול הכנסת של תנועות המחאה בפייסבוק:

https://fb.me/e/3mv7lOdlp