המפלגה הקומוניסטית בסודאן: להמשיך את המחאה העממית נגד החונטה הצבאית

המפלגה הקומוניסטית הסודאנית קוראת להמשיך את המחאה העממית ההמונית נגד החונטה הצבאית המנהלת את ענייני המדינה מאז הפלתו של הרודן עמאר אלבאשיר. כך מסרו ראשי הקומוניסטים אתמול (שבת) במסיבת עיתונאים שבערכה במטה המפלגה בח'רטום. על פי המידע שפורסם הבוקר ב"אלאתיחאד", חלק מכוחות האופוזיציה חתמו על הסכם עם ראשי הצבא, אשר לדברי הקומוניסטים "מנציח את שלטונם של ראשי הצבא".

מסיבת עיתונאים של ראשי המפלגה הקומוניסטית הסודאנית שנערכה אתמול בח'רטום (צילום: עיתון קלסקמפן)

הקומוניסטים גם דורשים להעמיד לדין את הקצינים האחראים למותם של מפגינים בשבועות האחרונים. ביום שני האחרון חיילים ירו על תלמידי תיכון שהפגינו למען הדמוקרטיה בצפון המדינה והרגו חמישה מהם. המפגינים בעיר אלאבייד האשימו את כוחות התגובה המהירה, הנשלטים על ידי הגנרל מוחמד דקאלו מספר 2 בהנהגה הצבאית בירי בעת המחאה על המחסור בלחם ובדלק. הם הודיעו כי השיחות שאמורות היו להתקיים היום נדחו.

גורמי רפואה הקשורים לתנועת המחאה אמרו כי 250 איש נהרגו מאז דצמבר, 127 מהם ב-3 ביוני, כשכוחות ביטחון פיזרו בכוח את מחנה המפגינים בחרטום. עם זאת, ממצאי ועדת חקירה רשמית מטעם הצבא, שפורסמו בשבת, העלו כי רק 17 מפגינים נהרגו ביו הפשיטה על המתחם, ו-87 בסך הכול בין אותו יום ל-10 ביוני. החקירה זיהתה שמונה קצינים שהיו מעורבים בדיכוי האלים, שלושה מהם מכוחות התגובה המהירה.